مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بااشاره به اینکه ازسال ۸۸تاکنون ۲۰۵جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در استان همدان برگزارشده است، گفت:۶۵۳ مصوبه نتیجه برگزاری جلسات بوده است.
کد خبر: ۸۸۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 04 September 2015
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بااشاره به اینکه ازسال ۸۸تاکنون ۲۰۵جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در استان همدان برگزارشده است، گفت:۶۵۳ مصوبه نتیجه برگزاری جلسات بوده است.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی دشتکی در همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی در همدان بابیان اینکه پشتوانه این ستاد بسیار قوی است، اظهار داشت: موضوع طراحی ستاد از سال ۷۰ آغاز شد و در سال ۸۶ شورای انقلاب فرهنگی مصوبه آن را به سازمان تبلیغات ابلاغ کرد.

وی بابیان اینکه از سال ۸۸ این ستاد در استان همدان تشکیل شد، افزود: از سال ۸۸ تاکنون ۲۰۵ جلسه در استان برگزار شده که ۴۳ جلسه استانی و ۱۶۲ جلسه شهرستانی بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با افزودن این مطلب که ۶۵۳ مصوبه نتیجه برگزاری این جلسات بوده است، گفت: ۲۶۵ مصوبه استانی و ۳۸۸ مصوبه شهرستانی گزارش‌شده است.

حجت‌الاسلام‌ دشتکی با تأکید براینکه بر اساس برآوردها حدود ۹۰ مصوبه به‌عنوان مصوبات شاخص مطرح‌شده، عنوان کرد: تأثیرات فرهنگی از مهم‌ترین پیامدهای این مصوبات است.

وی بابیان اینکه در سال‌های گذشته تبلیغات محیطی در عرصه دینی و مذهبی بسیار نابسامان بود، گفت: یکی از شاخصه‌های ستاد که در دو سال اخیر به آن پرداخته شد ساماندهی این تبلیغات بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تأکید براینکه باید از فرصت و ظرفیت مناسبت‌ها به‌منظور ایجاد رویکردی واحد بهره گرفت، ادامه داد: تبیین جایگاه، اهمیت و موردتوجه قرار دادن محورهای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی از اهداف برگزاری این برنامه است.

حجت‌الاسلام‌ دشتکی با اشاره به اولویت‌های ۹ گانه ستاد، افزود: سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، استانداردسازی و مهندسی فرهنگی و دینی ازجمله محورهاست.

وی یادآور شد: افزایش مشارکت‌های مردمی، همگرایی و انسجام مذهبی، تقویت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها بخصوص ظرفیت‌های مردمی و تعمیم فعالیت‌های ستاد از بررسی آسیب‌ها در فرهنگ عاشورایی به سایر مناسبت‌ها از رویکردهای این برنامه است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار