معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز: تلاش وافر شهرداری شیراز، تهران و بانکوک به‌عنوان سه عضو هیئت اجرایی در ارائه بیشترین پیشنهاد‌ها، نقش مؤثری در معرفی شهر شیراز ایفا کرد.
کد خبر: ۸۸۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ 03 September 2015

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری شیراز:فرخ زاده گفت:در نشست شهرداران آسیایی آمادگی شهر شیراز برای دعوت از جوانان نخبه و منتخب شهرهای آسیایی به‌عنوان سفرای فرهنگی و شهرداران آینده مطرح شد.

محمد فرخ‌زاده در مورد نشست شهرداران آسیایی که در تهران برگزار شد، با بیان اینکه در کشورهای آسیایی وفاقی در استفاده از ظرفیت‌ها و تبادلات فرهنگی وجود دارد، اظهار داشت: پنجمین نشست هیئت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی (AMF) و نشست کمیته فرهنگی شهرهای متحد و دولت‌های محلی غرب آسیا و خاورمیانه (UCLG - MEVA) از هفتم تا دهم شهریورماه جاری در شهرهای تهران و قزوین به‌عنوان دو پایتخت قدیم و جدید ایران برگزار شد.

وی افزود: در این نشست به مسائل فرهنگ و اقتصاد گردشگری شهرهای آسیایی، موضوعات حمل‌ و نقل و ترافیک شهرهای آسیایی و مبادلات فرهنگی و انتقال تجارب در عرصه بین‌المللی با محوریت شهرهای آسیایی تأکید شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز افزود: توجه به هفته‌های فرهنگی و راه‌اندازی اتحادیه گردشگری و زیارت، بررسی مؤلفه‌های توصیه‌ شده توسط اسلام در آرمان‌شهرهای اسلامی، بررسی تجارب و الگوهای اقتصادی شهری در شهرهای آسیایی، توسعه زیرساخت‌ها و مباحث گردشگری و ... از دیگر مباحث تأکید شده در این نشست بود.

فرخ‌زاده خاطرنشان کرد: تلاش وافر شهرداری شیراز، تهران و بانکوک به‌عنوان سه عضو هیئت اجرایی در ارائه بیشترین پیشنهاد‌ها، نقش مؤثری در معرفی شهر شیراز ایفا کرد.

وی ایجاد شاخه جوانان در مجمع شهرداران آسیایی (AMF)، راه‌اندازی هفته‌های فرهنگی و گردشگری کشورهای عضو، اشتراک‌گذاری برنامه‌های بلندمدت راهبردی و برنامه‌های اجرایی مؤثر شهرهای عضو و ایجاد کمیته تقویت ادیان و مذاهب را از جمله پیشنهاد‌ها مطرح‌ شده از سوی معاونان فرهنگی و اجتماعی و حمل‌ و نقل و ترافیک در این نشست عنوان کرد و گفت: ایجاد شاخه اقتصاد شهری در حوزه‌های گردشگری، فرهنگی، هنری، صادرات و واردات، طراحی مدل اجرای این پروژه‌ها بر اساس معیارهای معماری فرهنگ آسیایی، کاهش هزینه‌ها، راه‌اندازی شبکه تبادل دانش و تجارب بین‌شهری برای حفاظت از میراث فرهنگی ملموس و معنوی و اشتراک‌گذاری تجارب و دانش در حوزه آموزش فرهنگ شهروندی و شهرنشینی از دیگر پیشنهاد‌ها مطرح‌ شده از سوی این دو معاونت بود.

فرخ‌زاده گفت: در ادامه شهرهای آنتالیا، غازیان‌تب و بیروت آمادگی خود را برای میزبانی از جلسه هماهنگی هیئت اجرایی در مورد دور بعد اجلاس که در سال 2017 به میزبانی شهر غازیان‌تب برگزار می‌شود، اعلام کردند.

وی آمادگی شهر شیراز برای دعوت از جوانان نخبه و منتخب شهرهای آسیایی به‌عنوان سفرای فرهنگی و شهرداران آینده و همچنین پیشنهاد مشترک شیراز از ایران و بیروت از لبنان در ایجاد اتحادیه گردشگری و زیارت شهرهای آسیایی را از دیگر مباحثی عنوان کرد که مورد توجه قرار گرفت و مقرر شد پیشنهاد‌ات مطروحه در جلسات آینده مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار