مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: میزان آب تولیدی توسط آب شیرین‌کن‌ها در استان تا پایان دولت دوازدهم به ۸۹ میلیون مترمکعب خواهد رسید.
کد خبر: ۸۷۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ 19 July 2020

امین قصی روز یکشنبه در گفت و گو با «تابناک» اظهار داشت: در ابتدای فعالیت دولت دکتر روحانی میزان آب تولیدی توسط آب شیرین کن ها در هرمزگان هشت میلیون مترمکعب بود.

وی افزود: هفته گذشته با بهره برداری از مرحله دوم آب شیرینکن بندرعباس ، میزان آب تولیدی توسط آب شیرینکن ها در هرمزگان به ۴۵ میلیون مترمکعب رسید.

قصمی خاطرنشان کرد: ظرفیت تولید آبشیرینکن بندرعباس در پایان اجرای مرحله دوم، ۴۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است که تا پایان شش ماهه اول امسال این ظرفیت به ۶۰ هزار مترمکعب ارتقاء می یابد.

این مقام مسوول گفت: با بهره برداری از فاز نهایی آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی بندرعباس تا پایان شش ماهه دوم امسال، علاوه برکاهش شوری، آب شرب بندرعباس دو برابر شیرین می شود و شاهد ارتقاء کیفیت و توزیع همگن آب در کلان شهر بندرعباس، بندر خمیر و روستاهای مسیر خواهیم بود.

قصمی خاطرنشان کرد: درحال حاضر برای تامین آب مورد نیاز هرمزگان از محل آب شیرین کن ها در بخش شهری ۲ طرح به ظرفیت ۶۲ هزار متر مکعب در شبانه روز در قالب مرحله نهایی آب شیرین کن بندرعباس و سیریک و در بخش روستایی ۱۱ طرح به ظرفیت ۲۱ هزار متر مکعب در شبانه روز در دست اجراست.

وی ابراز داشت: افزایش ظرفیت منابع آبی از طریق احداث آبشیرین کن ها از جمله اقداماتی است که می‌تواند با توجه به وضعیت خشکسالی استان تاثیر زیادی بر منابع آبی پایدار داشته باشد.

هم اکنون ۳۷ شهر و جزیره با ۳۸۱ هزار مشترک در بخش آب و هفت شهر و جزیره در بخش فاضلاب با ۱۹۳ هزار مشترک از خدمات شرکت آب و فاضلاب هرمزگان بهره‌مند هستند.

درحال حاضر ۹۹.۸ درصد جمعیت شهری و ۹۶ درصد جمعیت روستایی با پوشش ۷۶ درصدی روستاها از خدمات شرکت آب وفاضلاب هرمزگان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار