رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان:
تابناک: رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: هدبندی برای افرادی که توان گفتاری و حرکتی خود را از دست داده‌اند، طراحی و ساخته شده، آن‌ها می‌توانند با حرکت چشم خود در رایانه تایپ کردند.
کد خبر: ۸۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 02 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، مهدی کشمیری از طراحی و ساخت یک هدبند توسط شرکت ذهن‌افزار رایان، مستقر در این شهرک خبر داد و اظهار داشت: به کمک آن افرادی که توان گفتاری و حرکتی خود را بر اثر سکته مغزی، فلج مغزی و یا آسیب نخاعی از دست داده‌اند، می‌توانند با حرکت چشم خود و تایپ کردن در رایانه با اطرافیان ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: هدبند ساخته شده توسط این شرکت به معلولان این امکان را می‌دهد که بدون استفاده از دست و تنها با حرکت چشم خود بتواند با رایانه ارتباط برقرار کنند و بدین ترتیب منظور خود را با تایپ کردن بیان کنند.

مدیرعامل شرکت ذهن‌افزار رایان درباره این سیستم بیان کرد: اساس طراحی و عملکرد این سیستم که در قالب یک هدبند طراحی شده، بر مبنای پردازش سیگنال‌های الکتریکی چشم بوده، بدین صورت که وقتی فرد در مقابل رایانه یا لپ‌تاپ خود قرار گرفته و هدبند بر روی سرش گذاشته می‌شود، سیستم شروع به پردازش سیگنال‌های الکتریکی ناشی از حرکت چشم می‌کند.

سیما سلطانی تصریح کرد: هدبند طراحی شده، سیگنال‌های الکتریکی چشم را ثبت کرده و با تشخیص حرکت‌های چشم از طریق پردازش سیگنال و تبدیل آن‌ها به فرمان‌های رایانه‌ای، با انتخاب حروف از روی صفحه مانیتور، کلمات مورد نظر فرد تایپ می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این دستگاه جزو دستگاه‌های ثبت سیگنال‌های حیاتی است، گفت: سیگنال‌های ثبت شده توسط هدبند بدون نیاز به ارتباط کابلی و به صورت بی‌سیم از طریق بلوتوث به رایانه منتقل می‌شود و رایانه با پردازش سیگنال‌های دریافت شده اقدام به تایپ می‌کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار