رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه گفت: با توجه به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا همه پزشکان موظف هستند از پذیرش بیماران و همراهان آن ها بدون میسک و دستکش در مطب خودداری کنند.
کد خبر: ۸۶۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵ 19 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،محمدباقر حیدری در خصوص نحوه فعالیت مطب پزشکان در این روزها که با شیوع بالای بیماری کرونادر استان مواجه هستیم، اظهار داشت: باتوجه به اینکه آمار بستری بیماران کرونایی استان روز به روز زیاد می‌شود بیمارستان‌ها از قبل تعیین شده برای پذیرش این گروه از بیماران دیگر ظرفیتی برای پذیرش بیماران ندارند.

وی ادامه داد: تصور خیلی از مردم از بیماری کرونا این است که دیگر تمام شده، نه اینطور نیست بیماری ویروس کرونا نه تنها در استان و ایران بلکه در کل دنیا تمام نشده و هر روز تعدادی را آلوده می‌کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه گفت: براساس مصوبه ستاد کرونا استان و همچنین مصوبه سازمان نظام پزشکی و هیأت مدیره، از این تاریخ به بعد پذیرش بیماران و همراه بیماران به مطب‌ها و کلینیک‌ها صرفا با داشتن ماسک وسایل حفاظتی و دستکش صورت می‌گیرد در غیر این صورت همکاران از پذیرش کسانی که به مطب‌ها مراجعه می‌کنند و از وسایل حفاظتی استفاده نمی‌کنند، خودداری می‌کنند.

حیدری از پزشکان و منشی‌های مطب‌ها و کلینیک‌ها خواست، نوبت‌دهی‌های تلفنی را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که تجمعی در محیط مطب صورت نگیرد تا بیماران بتوانند در محیطی خلوت با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به راحتی ویزیت شده و خارج شوند.

وی همچنین از مردم خواست تا از مراجعات غیرضروری و غیراورژانسی به مطب پزشکان خودداری کنند و گفت: تاکید همچنان برای قطع زنجیره انتقال کرونا همان در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است اگر چنانچه مشکلات جسمی قابل تحمل است از مراجعه به مطب پزشکان خودداری کنید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار