به گفته پورمجاهد ضعف و ناتوانی تعاونی موجب رشد واسطه‌ها شده و با برنامه ریزی و همت بیشتر می‌توان دست دلالان را از چرخه تولید و توزیع گوشت کوتاه کرد.
کد خبر: ۸۶۳۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰ 16 June 2020
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با ابراز گلایه از سودجویی دلالان و واسطه‌ها در بازار گوشت مرغ گفت: با همت تعاونی و تشکل‌ها و حمایت دولت، این سودجویان از چرخه تولید و توزیع استان حذف می‌شوند.

به گزارش ایرنا، ظاهر پورمجاهد اظهار داشت: تولیدات استان باید بدون واسطه به دست مصرف کنندگان برسد و سود حاصل از این دادو ستد هم نصیب تولیدکننده شود.

وی با انتقاد از وجود دلالان و واسطه‌های بسیار در مسیر تولید تا مصرف فرآورده‌های دامی گفت: وجود این دسته سودجویان موجب افزایش بی رویه قیمت‌ها و نارضایتی مردم شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان تقویت تعاونی‌ها را از راه‌های مقابله با این آفت دانست و افزود: فلسفه تشکیل اینگونه تشکل‌ها حمایت منسجم و مستمر از تولیدکنندگان است که نیازمند تحرک بیشتری است.

به گفته پورمجاهد ضعف و ناتوانی تعاونی موجب رشد واسطه‌ها شده و با برنامه ریزی و همت بیشتر می‌توان دست دلالان را از چرخه تولید و توزیع گوشت کوتاه کرد.

وی به تعاونی‌ها اطمینان خاطر داد اگر برنامه و طرحی برای توسعه و تقویت ساختار خود ارائه کنند بی تردید مورد حمایت دولت قرار می‌گیرند و تا رسیدن به نتیجه پشتیبان آن‌ها خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان احداث صنایع تبدیلی مانند کشتارگاه و بسته بندی را از ایده‌هایی برشمرد که می‌تواند ارزش افزوده بیشتری را نصیب اعضای تعاونی کرده و خط قرمزی بر واژه دلال بکشد.

پورمجاهد ساماندهی بازار گوشت قرمز و مرغ را نیازمند پیوند قویتر بخش خصوصی، تعاونی و دولت دانست و گفت: در این راستا از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.

وی به فعالیت چند تعاونی موفق در بخش باغداری و کشاورزی استان اشاره کرد و از تعاونی‌های دامداران و مرغداران خواست از آن‌ها الگو گرفته و به دنبال اجرای طرح‌های توسعه باشند که برای آینده تولیدکنندگان ثمره‌ای داشته و به رونق کسب و کار آن‌ها منجر شود.

۹ تعاونی و بیش از ۵۰۰ واحد مرغداری در استان همدان فعالیت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار