کد خبر: ۸۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 29 August 2015


تابناک گیلان: استاندار گیلان از افتتاح بزرگ‌ترین موج‌شکن و حوضچه بنادر حاشیه خزر و اسکله مسافری مجهز بندر انزلی با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

محمدعلی نجفی امروز با بیان اینکه امروز وزیر راه و شهرسازی وارد گیلان می‌شود، اظهار کرد: امروز با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی بزرگ‌ترین پروژه بنادر حاشیه خزر در بندر انزلی افتتاح می‌شود.

وی پروژه مذکور را بزرگ‌ترین موج‌شکن و حوضچه بنادر حاشیه دریای خزر و اسکله مسافری و ترمینال مجهز و بی‌نظیر بندرانزلی عنوان کرد و افزود: برای این پروژه‌ها بالغ بر 122 میلیارد ریال هزینه شده و افتتاح آنها یکی از اقدام‌های بسیار مهم دولت تدبیر و امید در گیلان است.

استاندار گیلان طول موج‌شکن بندر انزلی را 22 کیلومتر و حوضچه جدید را به مساحت 80 هکتار بیان کرد و گفت: اسکله و پایانه مسافری بندر انزلی نیز با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور موجب افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر انزلی می‌شود، تصریح کرد: ظرفیت بندر انزلی از 5 میلیون تن به 6.5 میلیون تن افزایش می‌یابد.

نجفی سرمایه‌گذاری و صادرات در شرایط پساتحریم، گسترش و تقویت فعالیت‌های بندری را امری ضروری خواند و خاطرنشان کرد: بندر انزلی ظرفیت بسیار مهمی برای رشد و توسعه گیلان است.

وی با اشاره به اینکه اسکله‌های جدیدی در بندر انزلی در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: پنج اسکله جدید در بندر انزلی در حال ساخت است که افتتاح آنها ظرفیت تخلیه و بارگیری کالای بندر انزلی را به 8.5 میلیون تن افزایش می‌رساند.

به گزارش فارس، تا ساعتی دیگر آخوندی وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح پروژه‌های بزرگ بندر انزلی وارد گیلان می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار