زارع با بیان اینکه اعتمادسازی و عدالت محوری سرلوحه برنامه‌های شوراها قرار گیرد گفت: شورای شهر باید امین و پیگیر مطالبات مردم باشد.
کد خبر: ۸۴۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ 28 April 2020

 

«ارسلان زارع» امروز(سه‌شنبه، ۹ اردیبهشت) به مناسبت روز شورا در ارتباط ویدیو کنفرانسی با فرمانداری‌های استان با تبریک این روز گفت: شوراهای اسلامی نقش ارزنده‌ای در تصمیم‌گیری و مدیریت شهر و روستا دارند.


استاندار گیلان با تقدیر از خدمات شایسته شوراها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گفت: شوراها در بحران‌های طبیعی و حوادث نقش به‌سزایی داشته و در بحران کروناویروس بسیاری از شوراها خودجوش و با بهره‌گیری از نیروهای محلی، گندزدایی معابر و تولید ماسک را اولویت قرار داده و کمک‌یار دولت و کادر درمان شدند.

 

وی در ادامه تحقق مردم‌سالاری را در مشارکت آرا و خردجمعی به عنوان اصلی‌ترین مولفه اعلام و بیان کرد: شوراها یکی از گسترده‌ترین نهادهای مردمی و سازمانی مهم در تصمیم‌گیری و مدیریت شهری محسوب می‌شوند.


زارع با اشاره به اینکه شوراها نقش به‌سزایی در حل مشکلات دارند تصریح کرد: مدیریت و توسعه جوامع محلی با انتخاب شورای امین فراهم می‌شود تا پیگیر مطالبات مردم باشد.

 

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه شوراها نزدیک‌ترین نهاد برای حل مشکلات و دغدغه‌های مردم هستند گفت: شوراها پیگیر امور شهری و روستایی هستند و حفظ اعتماد عمومی از اهم موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.


وی با تاکید بر توانمندسازی شوراهای اسلامی بیان کرد: همه اعضای شوراها در گیلان دارای دانش، تخصص و تحصیلات عالیه هستند و بیش از ۷۵درصد آنان مدرک کارشناسی به بالا دارند و انتظارداریم با بهره‌گیری از دانش روز و آیین نامه‌ها، بیش از پیش در توسعه استان موثر باشند.
 

زارع با بیان اینکه شوراها پایگاه اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی دولت باشند اضافه کرد: عدالت‌محوری منجر به نشاط‌بخشی و خدمات‌رسانی در جامعه می‌شود و باید برای کاهش مشکلات و محرومیت‌زدایی تلاش کنیم.

 

نماینده عالی دولت به شعار سال اشاره و خواستار توجه به اقتصاد محلی در شهر و روستا شد و اظهار کرد: کرونا اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار داده و باید به فکر توانمندسازی اقتصاد کشور باشیم.


استاندار گیلان با تاکید بر اینکه همه باید به قانون پایبند باشند اذعان کرد: پایبندی به قانون افتخار است و باید در راستای توسعه پایدار استان، شهرها، روستا و مناطق تلاش کرده تا شاهد اتفاقات شایسته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار