در این روزها که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در قرنطینه خانگی به سر می‌بریم، شهرمان دچار بحران کمبود خون در تمامی گروه‌های خونی شده است.
کد خبر: ۸۳۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶ 20 March 2020

رئیس انتقال خون شهرستان فسا ضمن تأکید بر وجود بحران کمبود خون در شهرستان اظهار داشت: اگرچه با کاهش عمل‌های جراحی در شرایط موجود، مصرف خون توسط بیمارستان‌ها کاهش‌یافته اما بیماران تالاسمی ما شدیداً نیازمند خون هستند.

اشرف منصوری اضافه کرد: در فسا به علت پوشش دادن سه شهرستان نی‌ریز، استهبان و سروستان در حال حاضر بیش از ۴۰۰ بیمار تالاسمی را تحت حمایت خود داریم.

وی با اشاره به اینکه به خاطر شیوع ویروس کرونا در کشور، آمار اهداکنندگان بسیار کاهش‌یافته است افزود: پیش از شیوع این بیماری ماهانه بین یک‌هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ اهدای خون در شهرستان داشتیم که در این شرایط، در ماه اخیر به ۵۰۰ اهداکننده رسیدیم.

رئیس انتقال خون فسا ضمن ابراز نگرانی برای تأمین خون بیماران تالاسمی به خبرنگار فارس گفت: این بیماران هر دو هفته، برای تهیه حداقل دو کیسه خون به ما رجوع می‌کنند.

منصوری بابیان اینکه کمبود ما در تمامی گروه‌های خونی است، عنوان کرد: مردم همیشه همراه و در صحنه هستند و حال از آن‌ها می‌خواهیم در این شرایط بحرانی نیز همچون قبل ما را تنها نگذارند.

وی با تأکید بر عدم نگرانی شهروندان در خصوص آلوده بودن محل اهدای خون اظهار کرد: پایگاه انتقال خون شهرستان هرروز و به‌صورت مکرر گندزدایی و هر تخت نیز، پس از هر مراجعه ضدعفونی می‌شود.

برچسب ها: اهدای خون ، فسا ، کمبود خون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار