بخشی از پروژه قم هراسی توسط دشمنان هدایت می شد که در این راستا دو نفر بازداشت و تحویل دستگاه قضایی شدند. طنز پرداز هتاک نسبت به جامعه سلامت نیز با دستور مقام قضایی احضار می‌شود.
کد خبر: ۸۳۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۴ 15 March 2020

به گزارش تابناک قم، بیژن سلیمانپور معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به وضعیت مدیریت بحران قم نسبت به کنترل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر مدیریت خوبی در حال انجام است و از کاستی‌هایی که در روزهایی ابتدایی بود عبور کردیم.

وی در ارتباط با مسئله قم هراسی گفت: بخشی از این رویداد تلخ قهری بود و اگر هر استانی دیگری به جز قم نیز این موضوع را اعلام می‌کرد تحت تاثیر آن مسئله قرار می گرفت .

سلیمان پور اضافه کرد: بخش دیگری از قم هراسی نیز ناخواسته و به دلیل عدم توجه مسؤولان بود که ناخواسته عنوان می‌کردند قم کانون شیوع ویروس کرونا است و باید قرنطینه می‌شد که به هیچ عنوان پذیرفته نبود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم اضافه کرد: بخش سوم قم هراسی که در زمینه شیوع ویروس کرونا رخ داد از روی دشمنی و کینه نسبت به انقلاب، روحانیت، نظام و دین بود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با قم هراسی عنوان کرد: موضوع قم هراسی به صورت جدی مورد بررسی قرار گرفت و به دبیرخانه شورای امنیت کشور و ستاد ملی مکاتبه شد که پاداش تدین و انقلابی بودن مردم قم این نباید باشد که خط دشمن دنبال شود.

سلیمان پور عنوان کرد: درخواست شد که در این زمینه تجدید نظر جدی صورت بگیرد و با برخی سخنان جلوی قم هراسی گرفته شود و استاندار نیز مقرر شد در مکالمه با ریاست جمهوری و معاون اول رئیس جمهور این موضوع را پیگیری کنند.

وی با اشاره به دستگیری افرادی که در فضای مجازی نسبت به تخریب چهره قم اقدام می کردند، گفت: پلیس فتا دو نفر را در این زمینه دستگیر کرد که یک نفر از آنان در ارومیه نسبت به تحریک مردم علیه قم اقدام می‌کرد که با همکاری پلیس فتا در ارومیه بازداشت و تحویل مقامات قضایی شد.

سلیمان‌پور گفت: هرکسی بخواهد چهره قم را مخدوش کند و با هدف دشمنی بخواهد آشوب ایجاد کند در چتر اطلاعاتی و رصد فضای مجازی قرار گرفته و در این راستا اقدامات لازم قضایی صورت می‌گیرد.

احضار طنزپرداز هتاک

فرمانده انتظامی استان قم نیز با اشاره به هتک حرمت یکی از طنزپردازان نسبت به جامعه سلامت، گفت: در این زمینه گزارشی به نیروی انتظامی ارسال شد که با هماهنگی دستگاه قضایی فرد خاطی احضار می‌شود.

سردار عبدالرضا آقاخانی، اظهار داشت: وضعیت استان نسبت به زمانی که شیوع کرونا در قم مشخص شد از نظر امنیتی بالاتر رفته و حساسیت‌ها بیشتر شده است.

وی افزود: عوامل خریدوفروش تجهیزات پزشکی در فضای مجازی شناسایی و با آنان به‌صورت جدی برخورد شده است، امنیت شهری یکی از وظایفی است که در این ستاد بر عهده نیروی انتظامی قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به هتک حرمت یکی از طنزپردازان نسبت به جامعه سلامت، عنوان کرد: در این زمینه گزارشی به نیروی انتظامی ارسال شد که با هماهنگی دستگاه قضایی فرد خاطی احضار می‌شود.

سردار آقاخانی رصد کردن تمام مسائل و اخبار فضای مجازی را از جمله مأموریت‌های ستاد بحران و دستگاه قضایی دانست و افزود: در این راستا چهار نفر که مردم را نسبت به مسائل مختلف در فضای مجازی تحریک می‌کردند دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی گفت: پس از اعلام شیوع کرونا در قم برخی سودجویان از فرصت استفاده کردند و زمینه را برای کارهای خلاف فراهم دیدند، با توسعه کارهای اطلاعاتی و اشرافیت گروه‌ها با دستگاه‌های امنیتی به‌صورت جدی مقرر شد در شورای تأمین به این مسائل رسیدگی شود.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه برخی از سودجویان قصد داشتند اقلام بهداشتی درمانی را از قم بیرون ببرند که با همکاری دستگاه قضایی با آنان برخورد شد، افزود: مقابله با محتکران اقلام و وسایل بهداشتی از دیگر وظایف نیروی انتظامی است که در روزهای نخست انبارهایی که نسبت به احتکار این اقلام اقدام کرده بودند کشف شد.

سردار آقاخانی خاطرنشان کرد: اماکنی که دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند نسبت به تولید اقلام پزشکی و بهداشتی اهتمام دارند زیر ذره‌بین قرار می‌گیرند و در صورت تخلف با آنان برخورد می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار