اقدامات مختلفی برای پیشگیری و مبارزه با کرونا در استان کرمانشاه صورت گرفته و در حال انجام است.
کد خبر: ۸۲۷۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 02 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،روز گذشته ابتلای ۵ کرمانشاهی به کووید ۱۹ توسط وزارت بهداشت تأیید شد.

اقدامات مقابله با این بیماری در حال انجام است؛ طی روزهای گذشته شهر کرمانشاه با همت نیروهای شهرداری و نظامی و بکارگیری بخشی از تجهیزات سپاه و ارتش و نیروی انتظامی گندزدایی شد.

در این روزها مردم برای جلوگیری از ابتلاء به این بیماری به صورت خودجوش از شرکت در تجمعات خودداری می‌کنند.

با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایان سال، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ضمن تاکید بر عدم حضور مردم در مناطق شلوغ و پرتردد، حضور بر مزار درگذشتگان در جمعه آخر سال را تهدیدی برای سلامت زندگان دانست.

بازار شایعات و شیطنت رسانه‌های خارجی در مورد کرونا هم داغ شده است، در آخرین شایعات مطرح شده که تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های کرمانشاه پاسخگو نیست و تمام بیمارستانها محل نگهداری بیماران کرونایی است، دکتر بهمن روشنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: ۱۰ درصد ظرفیت تمام بیمارستان‌های خصوصی، دولتی و نظامی استان به منظور پذیرش بیماران احتمالی مبتلا به کرونا خالی شده است، اما پذیرش بیماران در بیمارستان گلستان است.

تکذیب شایعه ابتلای ۲ سرباز پادگان ۱۸۱ به کرونا

همچنین شایعه‌ای نیز در زمینه ابتلای ۲ سرباز وظیفه به کرونا در پادگان ۱۸۱ اسلام آباد غرب نیز مطرح شد که امیر فرهاد آریانفر، فرمانده قرارگاه منطقه غرب ارتش در این مورد در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تکذیب این موضوع اظهار داشت: چنین چیزی تاکنون مشاهده نشده است و سربازان در صحت و سلامت کامل در پادگان در حال وظیفه و خدمت رسانی به مردم هستند.

وی افزود: سربازانی که از شهرهای همچون تهران و اصفهان که وضعیت بحرانی دارند به مرخصی رفته‌اند در صورت بازگشت قبل از ورود آنها به پادگان توسط پزشکان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

صدای مشاور آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای است

فاطمه رضوان مدنی، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز در مورد اقدامات این نهاد اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا در برخی استان‌های کشور سبب ایجاد استرس و اضطراب در میان مردم شده است.

این مسئول بیان داشت: به این منظور به همت سازمان بهزیستی در کل کشور و همچنین در استان کرمانشاه خط تلفن ۱۴۸۰ به عنوان صدای مشاوره فعال شده است.

رضوان مدنی خاطرنشان کرد: البته این خط از قبل هم فعالیت داشته است اما در حال حاضر شیفت‌های آن را افزایش دادیم و هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب به صورت رایگان در سراسر کشور و همچنین در استان کرمانشاه آماده ارائه خدمات به همشهریان و هم استانی‌ها است.

مردم از صحت اخبار علوم پزشکی مطمئن باشند

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه نیز در بازدید از ادوات لشکر عملیاتی ۲۹ سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان برای مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: طی سال‌های اخیر استان کرمانشاه بحران‌های سختی را پشت سر گذاشته است و خوشبختانه در همه این بحران‌ها نیروهای نظامی به خصوص سپاه پاسداران جهت کمک به مردم پیش‌قدم بوده است.

وی همچنین خطاب به مردم گفت: مردم مطمئن باشند آنچه که علوم پزشکی اعلام می‌کند صحت دارد و اخبار را بدون هیچ کم و کاست می‌توانیم از این کانال دریافت کنیم.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار