مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: چهار واحد بسته بندی و سردخانه ای محصول خرما هفته دولت در حاجی آباد راه اندازی می شود.
کد خبر: ۸۰۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 18 August 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی هرمزگان، طهماسب غلام پور سه شنبه در گفتگویی افزود: این واحدها مجهز به اتاق ضدعفونی ، درجه بندی و دسته بندی محصول(سورتینگ) ، بسته بندی (شیرینگ پک ) و نوارکشی کارتن برای محصول خرما هستند که با زیربنای پنح هزار مترمربع وهزینه بیش از 25 میلیارد ریال احداث شده است.
وی بیان داشت: با بهره برداری از این طرح ها،ظرفیت صنایع بسته بندی و سردخانه ای خرما در استان به سه هزار تن افزایش می یابد و برای 60 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می شود.
 
مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به تولید سالانه 140هزارتن خرما در استان گفت: 70هزارتن خرمای تولیدی استان قابلیت ورود به چرخه صنعت را دارد که تاکنون 45هزارتن توسط واحدهای بسته بندی و سردخانه ای جذب شده است.
 
غلام پور ، ایجاد بستری برای امکان صادرات، افزایش ارزش افزوده ، تولید اشتغال پایدار و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی را از مهم ترین اهداف اجرای این طرح ها عنوان کرد.
 
درحال حاضر 16 واحد بسته بندی وسردخانه ای خرما در استان هرمزگان فعالیت می کنند.
مضافتی،خنیزی،شاهانی،پیارم،خاصویی،کریته،مرداسنگ،زرک و کلک سرخ از گونه های مرغوب خرمای هرمزگان است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار