رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان گفت: جزیره قشم از نظر اقتصادی در موقعیتی قرار گرفته که نیروی انسانی برای یافتن شغل مهاجرت زیادی به این جزیره دارد.
کد خبر: ۸۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱ 15 August 2015
به گزارش تابناک، صالح دریانورد در گفتگو با مهر بیان داشت: مهاجرت نیروی کار تا چندسال گذشته در قشم منفی بود و استعدادهای این جزیره برای یافتن کار به کشورهای حاشیه خلیج فارس سرازیر می‌شدند اما هم اکنون این وضعیت متفاوت شده است.
 
وی ادامه داد: با این وجود توسعه منابع انسانی و تربیت افراد دانش آموخته و تحول گرا، برای ورود به دستگاه‌های اجرایی و اداره جزیره ضرورت دارد.
 
دریانورد با تأکید بر لزوم حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران جزیره، اضافه کرد: برای دستیابی به توسعه همه جانبه باید سرمایه‌های اندک منسجم شوند تا جریان‌های اقتصادی بزرگ ایجاد شود و این موضوع نیاز به حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان دارد.
 
معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری هرمزگان گفت: تا چندسال قبل پوشش تحصیلی دختران جزیره در مقطع دبیرستان 40 درصد بود و این آمار اکنون بسیار بیشتر است که نشان از رشد منابع انسانی بومی در قشم دارد.
 
وی ادامه داد: برای کشف و استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوان در جزیره قشم، باید به جوانان و نخبگان جزیره بها داد و بسترهای پیشرفت تحصیلی و شغلی آنان را فراهم ساخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار