مدیرکل نوسازی مدارس استان فارس گفت: ۱۰ هزار کلاس درس در سطح این استان نیاز به مقاوم سازی و بازسازی دارد.
کد خبر: ۸۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 22 August 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:احمد دست نیان در این رابطه توضیح داد: ۱۰ هزار کلاس در سطح این استان نیاز به مقاوم سازی و یا بازسازی و حتی برخی از مدارس نیاز به تخریب دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه های سالهای آتی بازسازی و استانداردسازی این کلاسهای درس است، بیان کرد: استانداردسازی این کلاسهای درس به صورت ویژه در دستور کار این اداره کل قرار دارد و سعی بر این است که این کلاسها طی چند سال آینده مقاوم سازی شوند.

مدیر نوسازی مدارس استان فارس در خصوص سیستم گرمایش و سرمایشی این کلاسهای درس اظهار داشت: طی چند سال گذشته با تخصیص اعتبار اقدامات مناسبی برای استفاده از وسایل سرمایشی و گرمایشی استاندارد صورت گرفت به گونه ای که در حال حاضر وسیله گرمایشی غیر استاندارد در مدارس فارس وجود ندارد.

وی ادامه داد: در کلاسهای درس سطح استان از بخاریهای گاز سوز استفاده می شود و در کلاسهایی که از چراغ علاءالدین استفاده می شود این وسایل گرمایشی نیز به طور کامل استاندارد هستند.

دست نیان با اشاره به اینکه اغلب سیستم گرمایشی کلاسهای درس شوفاژ است، افزود: البته این اداره کل اقداماتی برای اینکه سیستم مرکزی شوفاژ در مدارس نصب شود نیز در دستور کار دارد تا علاوه بر مصرف سوخت ایمنی لازم را نیز به همراه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از آماده سازی ۳۰۰ کلاس درس برای سال تحصیلی خبرداد و افزود: در این خصوص ۳۰۰ کلاس درس ابتدای سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش تحویل داده می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار