مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام؛
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: عملیات مرحله نخست احداث جاده دسترسی به تنگه کافرین در شهرستان بدره با اعتبار ۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی پایان یافت.
کد خبر: ۸۰۷۴۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴ 21 December 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت: پروژه احداث راه دسترسی تنگه کافرین در شهرستان بدره شامل بهسازی مسیر گردشگری و احداث جاده در مسیر این تنگه است.

وی افزود: راه دسترسی به تنگه کافرین به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین و پربازدیدترین جاذبه گردشگری شهرستان بدره بزرگترین طرح زیرساختی استان در حوزه گردشگری است.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام با بیان اینکه راه دسترسی به جاذبه گردشگری تنگه کافرین به منظور تسهیل در خدمات رسانی به گردشگران بهسازی شده است، گفت: طول تنگه کافرین ۲ کیلومتر و ارتفاع آن از سطح دریا ۷۰۰ متر است.

شنبه زاده یادآور شد: این تنگه در شمال شهر بدره در جاده ایلام به دره شهر قرار دارد و رودخانه ای در این تنگه جریان دارد که پس از عبور از آن در شمال تنگه به رودخانه سیمره می ریزد.

وی اضافه کرد: همچنین آثاری از معماری صخره ای دوران پیش از تاریخ در این تنگه به چشم می خورد که نشان از قدمت و اهمیت آن دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار