معاون عذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: میزان کشفیات داروهای نیروزا در سطح استان کرمانشاه بسیار قابل توجه است.
کد خبر: ۷۹۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳ 19 August 2015
 دکتر قباد محمدی در حاشیه مراسم امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک با ورزش و جوانان استان و پلیس در خصوص برخورد ویژه با عرضه داروهای نیروزا در استان، اظهارکرد: متاسفانه عرضه داروهای نیروزا در سطح باشگاه های ورزشی استان بسیار قابل توجه و نگران کننده است.

 وی ادامه داد: همواره در طول سال کشفیات قابل توجهی از مواد نیروزا در سطح استان داریم که این موضوع بسیار نگران کننده و هشداردهنده است.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برای مقابله با عرضه داروهای نیروزا، قبل از انجام هرکاری نیاز به فرهنگ سازی، آموزش، ترویج و ترغیب مردم به انجام ورزش سالم و به دور از مصرف مکمل ها داریم.

 محمدی تصریح کرد: همه باید آگاه شوند که اثرات مخرب استفاده از داروهای نیروزا تاچه حد ممکن است سلامت فرد ورزشکار را به خطر بیاندازد و حتی چه بسا او را به کام مرگ بکشاند.

 وی اظهارکرد: از سوی دیگر تشدید نظارت بر عملکرد باشگاه های ورزشی نیز می تواند در این خصوص بسیار راهگشا باشد.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به انعقاد این تفاهم نامه همکاری مشترک که بین ما و اداره کل ورزش و جوانان استان و پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان به امضاء رسید، درصددیم عزم خود را بر مقابله جدی با عرضه داروهای نیروزا بگذاریم.

 محمدی تاکید کرد: همچنین ارائه آموزش به ورزشکاران، مربیان و مدیران باشگاه‌های ورزشی در خصوص عوارض جبران ناپذیر استفاده از این داروهای نیروزا هدف دیگر ماست که در این تفاهم نامه همکاری مشترک به آن تاکید شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار