قادریان عضو شورای شهر بوشهر : اگر کسی با ورزش مخالف باشد باید در عقل وی شک کرد، بنده شاهینی بوده و خواهم بود، اما اعتقاد ندارم که شهرداری که مال همه مردم شهر است، هزینه تیم شاهین را پرداخت نماید.
کد خبر: ۷۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۵ 17 August 2015
یک عضو شورای شهر بوشهر با اشاره به مصوبه اخیر درباره تیمداری شهرداری در لیگ دسته دوم گفت: به نظر اکثریت همکاران احترام می گذارم، اما مخالف تیمداری شهرداری هستم و پیش بینی می کنم سرنوشت خوبی نخواهد داشت.

به گزارش خلیج فارس، در جلسه بعد از ظهر یکشنبه شورای شهر بوشهر، ابتدا برخی شهروندان به طرح مشکلات خود پرداختند که از آن جمله شکایت یکی از اهالی چهارصد دستگاه درباره بی توجهی به ساخت و ساز غیرمجاز یکی از اهالی و مسدود شدن گذر بود که شهردار قول بازدید از محل در و صدور دستورات لازم را داد.

همچنین شماری از رانندگان تاکسی نیز نسبت به برخی مشکلات نظیر فعالیت مسافرکش های شخصی، عدم همکاری برای فعال شدن تعمیرگاه تاکسی ها و مواردی از این دست گلایه مند بودند که قرار شد تا قبل از پایان مردادماه نشستی با حضور نمایندگان این بخش درباره خواسته های آنها برگزار شود.

همچنین شماری از هواداران باشگاه شاهین بوشهر با حضور در صحن علنی شورای شهر از مصوبه اخیر برای تیم داری در لیگ دو با نام شاهین حمایت کردند.

بهرام غریب زاده از پیشکسوتان این باشگاه بابیان اینکه خدمت به ورزش به خصوص فوتبال خدمت به جامعه است، گفت: این کار بزرگ شورا و شهرداری  خدمت بزرگی به مردم و جوانان ورزش دوست بوشهری است.

این پیشکسوت فوتبال بوشهر تصریح کرد: در زمان حضور شاهین در لیگ برتر حتی از استان‌های اطراف برای تماشای بازی‌های شاهین به بوشهر می‌آمدند و در تمام طول هفته جوانان سرگرم ورزش و فوتبال بودند.

مخالف تیمداری شهرداری بوشهر هستم

اما بخش دیگری از این نشست به نطق های اعضای شورا اختصاص داشت.

غلامرضا قادریان با اشاره به مصوبه هفته پیش شورای شهر درباره تیم داری در لیگ دسته دوم با نام شاهین بوشهر گفت: در شهر گفته اند که من با تیمداری شهرداری مخالف هستم که اتفاقا صحت دارد.

وی با اشاره به درخواست هفته گذشته استاندار برای نشست با اعضای شورا و به میان آمدن موضوع حمایت از تیم شاهین در آن جلسه، افزود: بنده در همان جلسه دلایل مخالفتم را بازگو کردم، با این حال به فاصله چند ساعت از آن نشست، طی پیامکی از اعضای شورا خواسته شد تا ساعت 13 روز بعد در جلسه فوق العاده برای تصمیم گیری در این خصوص حضور یابند که بنده به دلیل برنامه ریزی برای حضور در جلسه دیگر، نتوانستم در نشست فوق العاده شرکت کنم و نهایتا با حضور 8 تن از اعضاء، با تیمداری شهرداری موافقت شد.

وی با بیان اینکه کاش شورای شهر در موارد دیگر هم این سرعت عمل را داشت که شب جلسه برگزار و روز بعد مصوب می کرد، به تشریح دلایل مخالفتش با تیمداری شهرداری پرداخت.

قادریان با بیان اینکه اگر کسی با ورزش مخالف باشد باید در عقل وی شک کرد، ضمن اینکه بنده شاهینی بوده و خواهم بود، تصریح کرد: اما اعتقاد ندارم که شهرداری که مال همه مردم شهر است، هزینه تیم شاهین را پرداخت نماید.

عضو دوره های سوم و چهارم شورای شهر بوشهر ادامه داد: هرکاری نیازمند تخصص مربوط به خود است و برای همین می گویم که تیم داری کار شهرداری نیست. شما بررسی کند کدامیک از شهرداری کلانشهرها نظیر تهران، اصفهان، شیراز یا کرمان تیم داری کرده اند؟ آن اندک شهرداری هایی هم که به این حوزه وارد شده اند، چندان موفق نبوده اند.

غلامرضا قادریان در خصوص ناکامی شهرداری ها در تیمداری به مثالی درباره بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: در دوره دوم شورای شهر که اتفاقا دوانی به عنوان رییس هیات فوتبال استان ریاست شورا را برعهده داشت و جناب میگلی نژاد شهردار بودند، امتیاز تیم شهرداری در لیگ دو را به ایرانجوان هبه کردند که بنده آن حرکت را تایید می کنم، چون متوجه شدند که تیمداری فقط تامین هزینه آن نیست، بلکه مدیریت و وقت زیادی می خواهد که امکان دارد مدیریت شهری را از وظایف ذاتی اش دور کند، ضمن اینکه فردا شورا و شهرداری باید پاسخگوی همه مشکلات تیم از سرپرست گرفته تا مربی، بازیکن، لیدر، تماشاچی و... باشد. بنابراین وقتی ما به کارهای اصلی خود نمی رسیم، چگونه وقت تیمداری خواهیم داشت.

عضو شورای شهر بوشهر در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اینکه هزینه تیم داری در لیگ دسته دوم حدود 2 میلیاردتومان برآورد شده، افزود: البته این هزینه بیشتر خواهد شد، ولی به نظرم اگر همین مبلغ در اختیار اداره کل ورزش قرار می گرفت تا آنها براساس اولویت هایی که داشتند بین هیات های ورزشی توزیع می کردند، مقرون به صرفه تر بود.

وی همچنین با اشاره به نتایج نظرسنجی از شهروندان در دوره قبلی شورا که اولویت نخست آنها آسفالت کوچه ها عنوان شد، اظهار داشت: از روی که وارد شورا شده ام، آمار 500 کوچه خاکی اعلام می شود، ولی معلوم نیست کی آسفالت شوند، آن هم در مزکز استانی که به نام پایتخت انرژی شناخته می شود. آیا آسفالت کوچه ها وظیفه ذاتی و قانونی ماست یا تیمداری؟ آن هم در شرایطی که بارها مردم می گویند هزینه همیاری و مشارکت در آسفالت را ندارند، یا شهرداری در پرداخت حق بیمه کارگران و تمدید به موقع دفترچه های درمانی شان دچار تاخیر می شود و برای خرید اتوبوس های جدید به این در و آن در می زند. آیا با وجود نیروگاه اتمی، پارس جنوبی، بندر و گمرک، دیواری کوتاه تر از شهرداری برای تیمداری نیست؟

قادریان در بخش پایانی اظهارات خود با بیان اینکه از هواداران شاهین و ورزش دوستان بابت صراحت کلام خود عذرخواهی می کنم، گفت: مخالف ورزش و شاهین نیستم و می گویم به تیم ها باید کمک شود، اما با تیمداری شهرداری مخالفم و خواهید دید که در دوره بعدی شورا بازهم مانند دهه 80 این امتیاز به باشگاه دیگری هبه می شود و نتیجه خوبی عاید نخواهد شد، امیدوارم پیش بینی من اشتباه باشد.

به نظر اکثریت شورا احترام بگذاریم

رییس شورای شهر بوشهر در واکنش به نطق قادریان گفت: البته سرعت عمل شورا در برگزاری جلسه فوق العاده برای تصویب تیمداری، تازگی نداشته و در خصوص آتش سوزی مسکن مهر نیز کمتر از 12 ساعت از حادثه جلسه ای تشکیل شده و ضمن آسیب شناسی موضوع، کمک 200 میلیون تومانی به آسیب دیدگان مصوب شد.

عبدالخالق برزگرزاده با اشاره به بخشی از نطق قادریان که گفته بود با تیم داری شهرداری مخالفم ولی معتقدم باید از تیم ها حمایت شوند، گفت: البته این دوستان از تیم های ورزشی هم حمایت نکردند، نظیر اتفاقات بازی های آخر فصل لیگ آزادگان که ایرانجوان به عنوان یکی از شناسنامه های ورزش بوشهر در خطر سقوط بود و دوستانی که مخالف تیمداری هستند، حاضر به همراهی برای تصویب کمک مالی به این تیم نشدند، هرچند با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید تا از اتفاقی که امتیاز باشگاه ایرانجوان را تنزل داده و موجب سرشکستگی فوتبال دوستان می شود، جلوگیری به عمل آید.

برزگرزاده در پایان با اشاره به اینکه مصوبه تیمداری شهرداری با رای اکثریت اعضا به تصویب رسیده و باید به آن احترام گذاشت، گفت: اعضای شورا براساس بررسی های شان به این نتیجه رسیده اند که چنین اقدامی منجر به تحرک بیشتر در فوتبال این شهر می شود و ما نیز امیدواریم با مدیریتی صحیح، این اتفاق شکل بگیرد.

تیمداری شهرداری با هدف معرفی موثرتر بوشهر و نشاط جوانان است

آسایش : شهرداری برای حمایت از فوتبال این شهر وارد گود شودمهرزاد آسایش دیگر عضو شورای شهر هم ضمن اعلام حمایت از تیم داری شهرداری گفت: اولویت های شهروندان نظیر آسفالت و افزایش محل های تفریحی در دست پیگیری است که توسعه پارک های ساحلی یا ایجاد چرخ و فلک در این راستا می باشد، ولی در همان نظرسنجی و از بین 21 مورد اعلام شده توسط مردم، حمایت شهرداری از تیم شاهین و ایرانجوان جزو هفت مورد اول بود، از این رو، تصمیم اخیر شورای شهر خواسته بخش زیادی از شهروندان را تامین می کند.

وی ادامه داد: حداکثر استفاده کننده از یک پارک ساحلی در شبانه روز 3 هزار نفر است، اما در عرصه فوتبال 15 هزار نفر در ورزشگاه حضور می یابند و نیمی از جمیعت استان هم مسابقه را تماشا می کنند، ضمن اینکه برای یک بازی به طور میانگین 5 ساعت وقت افراد به صورت سالم پر می شود. همچنین این مصوبه می تواند نامی مانند شاهین که علاقمندان بسیاری در سطح کشور دارد، برای معرفی بیشتر بوشهر در رسانه های کشوری بکار بگیرد.

وی با اشاره به حمایت شهرداری رشت از تیم فوتسال در لیگ برتر، شهرداری همدان از تیم فوتبال الوند در لیگ آزادگان و حمایت شهرداری کرج از تیم کشتی که به مسابقات بین المللی اعزام شد، اظهار داشت: 38 شهرداری در سطح کشور به مقوله تیمداری ورود کرده و باید از حرکت شهرداری بوشهر نیز حمایت شده و با این دید به آن نگاه کرد که فرصتی برای نشاط بیشتر جوانان و معرفی موثرتر بوشهر شکل می گیرد.

امید دوباره ای در فوتبال بوشهر شکل می گیرد

انتقاد نایب ریس شورا از عدم تشکیل جلسات شورای نام گذاریندا عبدالله زاده نایب رییس شورای شهر هم گفت: تیمداری در عرصه فوتبال اگر با موفقیت همراه باشد، می تواند به افزایش روحیه نشاط در شهروندان منجر شده و نتایج مطلوبی در بر داشته باشد.

ملی پوش تیم فوتبال بانوان افزود: اگر از تجربیات تلخ گذشته باشگاه شاهین درس عبرت بگیریم و مدیریتی قوی برای تیم جدید وجود داشته باشد، حرکت شورا و شهرداری نتایج مطلوبی خواهد داشت.

فوتبال بوشهر نیازمند ورود جدی شهرداری بود

شمسا : مرکز درمانی شبانه روزی در مرکز شهر راه اندازی شودعلی اکبر شمسا عضو شورا و از پیشکسوتان فوتبال بوشهر هم گفت: پس از سقوط شاهین از لیگ برتر، فوتبال این شهر به سکوت و رکود دچار شده بود و ورود جدی شهرداری به این عرصه احساس می شد.

وی ادامه داد:حمایت از تیم پرطرفداری نظیر شاهین می تواند منجر به شور و نشاط بیشتر در جوانان شده، ضمن اینکه از آن طرف هم استانداری قول کمک به ایرانجوان داده است.

شمسا با اشاره به حضور تیم های پایه شاهین در لیگ برتر گفت: این موضوع فرصت خوبی برای ماست که روی پایه های فوتبال بوشهر هم سرمایه گذاری کنیم، هرچند انتظار می رود رضایت مالک کنونی شاهین کسب شده تا از دو دستگی و اختلاف جلوگیری شود. بنابراین اگر از نظر مالی به تیمداری شهرداری نگاه شود شاید با مشکلاتی همراه باشد، ولی باید تلاش کرد تاثیر شاهین در شور و هیجانی که در زمان حضور در لیگ برتر ایجاد می کرد احیا شود.

قول می دهیم اتفاقات شاهین گذشته تکرار نشود

الهام بارگاهی دیگر عضو شورای شهر نیز با بیان اینکه از همکاران توقع می رود به نظر اکثریت شورا احترام بگذارند، اظهار داشت: بنده نیز موافق این اقدام شهرداری بودم، ضمن اینکه تلاش خواهیم کرد اتفاقات شاهین گذشته در تیم جدید تکرار نشود.

از لامرد برای بازی شاهین می آمدند

رییس کمیسیون عمران شورا : عملیات ساختمان بیلیارد متوقف  و به سرمایه گذار واگذار شودنصرالله اسدی عضو چهار دوره شورای شهر هم ضمن حمایت از تیم داری شهرداری گفت: در زمان حضور شاهین در لیگ برتر، شاهد بودم که از برخی شهرستان های خارج استان هم برای مشاهده مسابقات به بوشهر می آمدند، از جمله افرادی که از لامرد می آمدند و بنده به دلیل سابقه کار در آن شهرستان، آنها را می شناختم.

اسدی ادامه داد: مصوبه اخیر به تایید اکثریت شورا رسیده و بنده نسبت به تاثیرات آن در زمینه بهبود روحیه و نشاط شهروندان خوش بین هستم.

 می افزاید: زهرا رضایی در این جلسه غایب بود، همچنین علیرضا آماره، خدیجه گرشاسبی و اصغر گورکی دیگر اعضای شورای شهر در این خصوص اظهارنظر نکردند.

غلامعلی میگلی نژاد شهردار بوشهر نیز که در جلسه حضور داشت، درباره بحث های مطرح شده پیرامون تیم داری در لیگ دسته دوم اظهارنظری نکرد.

در بخش پایانی جلسه شورای شهر، حیدری معاون عمرانی شهردار در خصوص روند پروژه در دست ساخت پیاده رو  لیان غربی، احداث طرح میدان انقلاب و گذر 30 متری جدید در کنار اسکله جفره توضیحاتی توضیحاتی به اعضا ارائه کرد.

وی همچنین از آگهی مناقصه تقاطع غیر همسطح میدان آزادی خبر داد و گفت: با انتخاب پیمانکار این پروژه، احداث آن با اعتبار 19 میلیاردتومان آغاز می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار