کد خبر: ۷۸۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴ 20 September 2019

«ریشه یابی و علت یابی حوادث امروز ازمنظر عمق بخشی» این بحث بخشی از ضرورت عمق بخشی به انقلاب اسلامی ونقش کلمه وقول الهی دراین راستا مطرح می شود.
مرتضی پیروی منش در منبر رسانه، محرم نود وهشت را با هدف فردی: « تبیین و تولید محتوا درفضای مجازی» دنبال می‌نماید؛
«ریشه یابی و علت یابی حوادث امروز ازمنظر عمق بخشی»
درجهان امروز، شاهد جایگزینی کلمات بشری با اقوال الهی دربرابر جبهه مقاومت هستیم هشیاری صددرصد یعنی ولایت محوری.بحث صرفا ورود به موضوع ، آن هم ازیک بعد ریشه یابی وعلت یابی ست.
نتیجه بحث:
اگر امروز ما ازسطح یعنی تثبیت نظامی وامنیتی ، به عمق ، یعنی به سمت حاکمیت وتثبیت قول الهی درجامعه ، حرکت نکنیم، نتیجه آن می شودکه در عمیق ترین لایه رخنه می پذیریم، گسل ایجاد می شودواین رخنه ازعمق به سطح حرکت می کند ودرست مانند یک گسل عمیق ، درسطح، زلزله ایجاد می کند، زلزله ی اجتماعی وسیاسی ، هرچه گسل بزرگ تر ، زلزله شدیدتر.
آغازبحث:
از نگاه عمق بخشی، آن چه منجر به حوادثی مانند امروز (جایگزینی اقوال الهی ودینی با مفاهیم وگفتمان بشری)می شود، این است که ابتدا و در طول زمان یک جایگزینی اتفاق افتاده است ودر عمقی ترین لایه ی این جایگزینی، مفاهیم ، کلمات واقوال الهی ودینی جای خود را به مفاهیم و گفتمان بشری داده است.

چگونگی جایگزینی: قراربودبه مکه بروید سر از پاریس درآوردید.

درآن جایی که کلام واقوال باید اختصاص به خداوند داشته باشد « ان هدی الله هو الهدی طبق آیه ۱۲۰ سوره بقره» یک مفهوم وقول به ظاهر درست بشری جایگزین شده است، یا یک التقاط بوجود آمده است.
این جایگزینی و التقاط در بدو امر هیچ مشکلی ایجاد نمی کند اما پس از سالیان طولانی زمانی که به مقصد می رسید زاویه ی آن را متوجه می شوید.مثلا قراربوده است به مکه بروید سر از پاریس درآورده اید.به همین دلیل خداوند ، انبیا وائمه اطهار نسبت به تغییرات کوچک درقول به این اندازه حساس بوده‌اند.

توضیحات بیشتر:

جایگزینی کلمه و قول، خود بحث مفصلی است که دراین منبر رسانه نمی گنجد، اما اجمالا در جایی که باید کلمه وقول الهی مطرح باشد اگر مفهوم و گفتمان بشری آمد، شیطانی است، « یریدون ان یبدلوا کلام الله طبق آیه ۱۵ سوره فتح » این جایگزینی بیشتر مطرح خواهدشد.

میدان به حرف بشری کجا توسط خدا داده شده است؟

اما در بعضی جاها این گونه نیست ، خداوند برای حرف بشری میدان داده است، البته تفکیک این دو قدری دشوار وسخت است.حال اگر این جایگزینی مفاهیم واقوال ، که خیلی هم مشهود نیست ، اتفاق افتاده واین مفاهیم جایگزین ، در کنار هم قرار گرفت، یک جهان بینی ایجاد می کند، یک « بینش » شکل می گیرد.
آن گاه این بینش به طور طبیعی وبه تدریج به دنبال جایگزینی دستگاه سیاسی هم برمی آید واین آن چیزی است که امروز اتفاق افتاده است.اگر بنده وشما متوجه نباشیم و ولایت محوری را بی توجه باشیم قطعاً در جبهه غیرالهی خواهیم بود....

چگونگی بینش تقلبی یعنی دنبال مفاهیم وکلمات بشری بودن:

حالا اگر براساس تفکر وبینش تقلبی، یک نظام سیاسی شکل گرفت طبعا مانند هرنظام سیاسی دیگری ، برای دفاع ازخود یا توسعه خود جنگ خواهد کرد.عکس این هم صادق است.
بحث پنجم راه درمان ریشه ای ازمنظر عمق بخشی خواهد بود.درآن جلسه خواهم گفت که ما باید درعمق بخشی مفاهیم، کلمات واقوال الهی ودینی را دریابیم وآن ها را غبارزدایی کرده و به صحنه بیاوریم.یعنی جایگزین مفاهیم وگفتمان بشری یا غیرالهی بکنیم.....

طبق قراری که گذاشتم منبر چهارم رسانه نیز برای مخاطبان خودبیان کردم، باشد قراری که با همه حجم کاری دارم ادامه داشته باشد. پایان فیش نویسی شماره چهارم مورخه بیست ونهم شهریورماه ۹۸ تبیین «جنگ نرم » و رابطه آن با «جنگ سخت » درزیارت عاشورا (نگاه به زیارت عاشورا ازمنظر عمق بخشی به انقلاب اسلامی)
گفتنیست، که مرتضی پیروی منش فعال رسانه و پژوهشگر حوزه فرهنگ در استان هرمزگان است.
انتهای پیام/*

برچسب ها: مرتضی پیروی منش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار