کد خبر: ۷۸۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸ 16 September 2019

نایب رییس اتحادیه صنف نانوایان بندرعباس از افزایش بین ۱۰ تا ۱۲ درصد قیمت انواع نان در استان خبر داد.
به گزارش «تابناک» هرمزگان به نقل از ایرنا، حسین مهرنوش روز پنجشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار داشت: از سال ۹۳ تاکنون قیمت نان در هرمزگان هیچ افزایشی نداشته و افزایش اخیر با تصمیم کمیته آرد و نان استانداری هرمزگان انجام شده است.
نان در هرمزگان بين 10 تا 12 درصد گران شد
وی با اشاره به متضرر شدن نانوایان در چند سال گذشته به دلیل ندادن نرخ به این صنف گفت: این رویه کیفیت نان را کاهش داده بود زیرا همه حامل‌های انرژی و دستمزد‌ها افزایش داشته، اما نرخ نان تغییری نکرده بود.  
مهرنوش تصریح کرد: براساس افزایش صورت گرفته قیمت نان لواش و تافتون ۱۲ ونیم درصد و نان بربری، سنگگ و سایر نان‌ها ۱۰ درصد افزایش یافته است.  
وی خاطرنشان کرد: با افزایش صورت گرفته نان تافتون و لواش با وزن ۱۸۰ گرم به نرخ دو هزار و ۲۵۰ ریال، نان تافتون با وزن ۳۱۰ گرم هشت هزار ریال، با وزن ۴۲۰ گرم ۱۱ هزار ریال، نان سنگک با وزن ۶۵۰ گرم ۱۶ هزار و ۵۰۰ ریال، نان سنگک کنجدی بین ۲۰ تا ۲۴ هزار ریال، نان بربری با وزن ۴۲۰ گرم ۱۱ هزار ریال و نان فانتزی با وزن ۱۵۰ گرم هشت هزار و ۸۰۰ ریال و با وزن ۳۰۰ گرم ۱۶ هزار و ۵۰۰ ریال عرضه می‌شود.  
نایب رییس اتحادیه صنف نانوایان بندرعباس افزایش بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی هزینه‌های جانبی نانوایی‌ها از جمله هزینه‌های آب و برق، حمل و نقل و دستمزد کارگران را از جمله دلایل این افزاییش عنوان کرد.  
هم اکنون یک هزارو ۱۰۲ نانوایی و شش کارخانه آرد در هرمزگان فعالیت دارند.  
بیش از ۴۰۰ نانوایی که ۲۵ درصد از آنان آزادپز می‌باشند در بندرعباس وجود دارد که هم اکنون ۲۰ درصد از نانوایی‌ها نیمه تعطیل هستند که علت اصلی آن فروش نان در سوپرمارکت‌ها و تداخل صنفی عنوان شده است.  

انتهای پیام/*
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار