رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از سپاد مطرح کرد:
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از منطقه تجاری گردشگری سپاد گفت: سپاد در قبال خدمت به مردم یک وظیفه ملی دارد؛ همچنان که مبنای فعالیت خود را خدمت به مردم و توسعه شهر و سهامداران ایثارگرش قرار داده است.
کد خبر: ۷۸۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳ 17 August 2015
مهندس محمد سالاری طی نشستی با دکتر سید مهدی درهمی مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد با تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در این منطقه به تفاوت ها و شباهت های دو کلان شهر مشهد و تهران اشاره کرد و افزود: چالش های مشترکی در همه کلانشهر ها وجود دارد که از جمله آن می توان به جمعیت پذیری، رشد سکونت گاه های غیررسمی، چالش های زیست محیطی، مشکلات ترافیکی و غیره اشاره کرد.

وی افزود: اما آن چیزی که مشهد را از دیگر کلانشهرها از جمله تهران متمایز می سازد وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) است که این ویژگی ارزشمند سبب شد تا توریسم مذهبی بر چهره شهر تاثیر گذاشته و در حال حاضر شاهد یک شهرسازی خاص، قدیمی و با هویت در قسمت هایی از شهر مقدس مشهد باشیم.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر حفظ و احیای هویت اسلامی و ایرانی شهرها، عنوان کرد: شرکت سپاد خراسان با احداث پروژه هایی نظیر الماس شرق در ایجاد و احیای این هویت قدم بزرگی برداشته است و در جهت تامین نیازهای زائران و گردشگران تلاش می کند.

وی تصریح کرد: سپاد در قبال خدمت به مردم یک وظیفه ملی دارد که تاکنون با وجود همه مشکلات پیش رو بخوبی توانسته از عهده آن برآید و همچنانکه فعالیت های این شرکت از جهت سیما و منظر شهری مبتنی بر فرهنگ زیارت بوده است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار کرد: سپاد در مقایسه با سایر شرکت های فعال در مشهد و حتی نهادهایی مانند شهرداری ها و شورای اسلامی شهر خدمات بی نظیری ارایه کرده است که حتی توانسته باری نیز از روی دوش این دستگاه ها بردارد.

وی با تاکید بر توجه ویژه مسوولین به فعالیت های منحصربه فرد سپاد، گفت: از مجموعه ای که توسعه خدمات، اهداف و استراتژی های خود را بر مبنای خدمت به مردم، توسعه شهر و سهامداران ایثارگرش قرار داده است باید حمایت کرد وتوجه ویژه ای به آن داشت.

سالاری در ادامه به عدم انتفاع شخص یا گروهی خاصی در سپاد اشاره کرد و بیان داشت: امروز منافع سپاد به فرد یا گروه خاصی نمی رسد؛ به همین جهت است که در انجام فعالیت های خود تبدیل به الگویی برای دیگر مراکز و بخش ها شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توسعه عمرانی شهر فقط یک فعالیت سخت افزاری نیست، گفت: لحاظ کردن پیوست های فرهنگی، اسلامی ،معماری و شهرسازی در انجام پروژه های شهری از اهمیت بالایی برخوردار است که متاسفانه در اغلب فعالیت های عمرانی شهرها کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، برخی فعالیت های انجام شده در حوزه شهرسازی را مبتنی بر معماری ایرانی و اسلامی ندانست و افزود: در عمده پروژه های عمرانی شهر، عدم توجه به سایر پیوست ها و غفلت در ماموریت های معماری و شهرسازی هر پروژه، لطمات جبران ناپذیری را به چشم انداز آینده شهر ها وارد کرده است.

وی در پایان سخنان خود از مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد خواست تا در جلسه ای با اعضای شورای اسلامی شهر تهران به انتقال تجربیات 28 ساله شرکت سپاد خراسان بپردازد.

در ادامه این نشست مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد نیز به معرفی مراکز گردشگری، تجاری و تفریحی سپاد پرداخت و اظهار داشت: سپاد مجموعه هایی نظیر مجتمع تجاری گردشگری الماس شرق، وصال، بازار بزرگ بین‌المللی، بازار خیام، مجتمع عمده فروشی مواد غذایی و ده‌ها مجموعه دیگر را احداث کرده که امروز در حال بهره برداری است و نزدیک به 3 هزار واحد تجاری پر رونق را در دل خود دارد.

وی از سپاد به عنوان منطقه ای متمرکز از مجموعه های تجاری و گردشگری متنوع یاد کرد و گفت: سپاد به نقطه بی‌بدیل در حوزه تجاری و گردشگری کشور تبدیل شده است و در بحث تفریحات سالم مجموعه هایی نظیر؛ برج پرواز صبا، باغ پرندگان، پارک ساحلی آفتاب، شهربازی سرزمین عجایب و سرزمین خورشید و همچنین مجموعه های سینمای پنج بعدی، آکواریوم‌ شگفت انگیز ماهی های آب های شور، سیرک ملل و ده ها عنوان مجموعه دیگر در منطقه تجاری گردشگری سپاد مشغول فعالیت هستند.

درهمی با اشاره به پروژه فناورانه و ملی تونل باد صبا، افزود: این پروژه یک شبیه‌ساز سقوط آزاد است که به عنوان پروژه‌ای استثنایی برای اولین بار در کشور و در منطقه تجاری گردشگری سپاد با حمایت شرکت سپاد خراسان و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، توسط متخصصان داخلی به بهره برداری رسیده است.

وی همچنین از دیگر مراکز تفریحی و گردشگری سپاد به باغ پرندگان اشاره کرد و افزود: این مجموعه نیز در ابتدای سال جاری با جمع آوری پرندگان دیدنی از سراسر دنیا برای اولین بار در شرق کشور با حمایت شرکت سپاد خراسان افتتاح شد.

مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد در ادامه از افتتاح پارک نگهداری و نمایش شیرهای دریایی خبر داد و افزود: احداث پارک نگهداری و نمایش شیرهای دریایی در منطقه تجاری گردشگری سپاد و اقلیم مشهد از نظر فنی و تکنیکی کار دشواری بوده که با جدیت در حال برنامه ریزی و ساخت است.

وی با اشاره به پروژه دیگر منطقه؛ برج بازار را به عنوان پروژه شاخص در منطقه تجاری گردشگری سپاد معرفی کرد و افزود: نقش آفرینی برج بازار با توجه به کاربری ها و ویژگی های شاخص آن در رونق منطقه تجاری گردشگری سپاد بر کسی پوشیده نیست و افتتاح آن افتخاری دیگر در کارنامه مهندسان و متخصصان داخلی کشور است.

درهمی اضافه کرد: این پروژه با 115 متر ارتفاع و زیربنای حدود 163 هزار مترمربع در حاشیه بلوار بهارستان با کاربری هایی نظیر؛ واحدهای مسکونی ویژه با امکانات خاص، واحدهای مدرن اداری و بازار بزرگ سنتی قرار دارد.

وی در ادامه به تشریح دیگر پروژه های در دست احداث سپاد پرداخت و بیان داشت: سپاد احداث چهار پروژه مسکونی بزرگ را در دستور کار خود دارد که برج مسکونی 156 واحدی سپاد، به عنوان یک برج مرتفع با معماری مدرن تا کنون از پیشرفت فیزیکی قابل توجهی برخوردار بوده است.

مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد در ادامه افزود: عملیات احداث پروژه مسکونی 288 واحدی سپاد که شامل سه برج مسکونی مجزا با 14 طبقه است، از دی ماه سال گذشته با تجهیز کامل کارگاه آغاز شده و با روند مطلوبی در حال ساخت است.

وی در پایان با اشاره به تلاش 28 ساله متخصصان و مهندسان داخلی در منطقه تجاری گردشگری سپاد، تصریح کرد: تمامی پروژه های منطقه سپاد، نشان از عظم راسخ این شرکت برای پیشرفت و توسعه صنعت گردشگری کشور بویژه مشهد مقدس دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار