معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی جز استان های شاخص های در اجرای طرح توسعه کتاب خوانی است.
کد خبر: ۷۷۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸ 01 September 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی رسول بابازاده در جلسه هم اندیشی ششمین دوره طرح پایتخت ایران،جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و شبکه شهرهای خلاق وفرهنگ هنر که در سالن جلسات خانه مطبوعات استان برگزار شد افزود: آذربایجان غربی در اجرای طرح توسعه کتاب خوانی جز استان های شاخص بوده و شهرهای ارومیه ومهاباد در این زمینه فعال تر بودند.
 
بابازاده اجرای طرح پایتخت کتاب را در استان و سطح کشور اقدامی جدید اعلام و تصریح کرد: هدف از اجرای طرح پایتخت کتاب ترویج وتوسعه فرهنگ کتاب خوانی و نهادینه کردن آن در سطح جامعه است.
 
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تلاش شد از دوشهر ارومیه ومهاباد یک شهر بعنوان پایتخت کتاب انتخاب شود که متاسفانه به دلیل مشکلات فرهنگی این امکان میسرنشد، امید است امسال یکی از شهرهای استان به عنوان پایتخت کتاب معرفی شود.
 
وی بااشاره به اینکه برگزاری جشنواره های ترویج کتابخوانی باعث می شود نقاط ضعف و قوت اقدامات فرهنگی استان شناسانده شود یاد آورشد: آذربایجان غربی دارای ظرفیت های فرهنگی ارزشمندی است که برای بهره مندی درست از آنها باید زمینه را برای ورود هر چه بهتر نهادهای انتفاعی و غیردولتی فراهم کنیم.
 
بابازاده ادامه داد: شرایط جامعه به گونه ای است که نهاد های که به نوعی با امور فرهنگی سروکار دارند باید بیشتر از گذشته به امر توسعه فرهنگ کتاب خوانی وارد شوند.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار