کد خبر: ۷۷۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 31 August 2019

تابناک / با حضور مسئولان کشوری و لشکری، مراسم تودیع و معارفه دبیران کل مجمع جهانی اهل‏ بیت(ع) در تهران آغاز شد.

 

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ با حضور مسئولان کشوری و لشکری، مراسم تودیع و معارفه دبیران کل مجمع جهانی اهل‏ بیت(ع) در تهران آغاز شد.

در ابتدای این مراسم مسئول اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: با یاد امام راحل، شهدای راه حق و فضیلت به ویژه شهدای شورای عالی مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) آیین تکریم حجت الاسلام والمسلمین اختری دبیرکل سابق مجمع جهانی اهل بیت(ع) و معارفه حجت الاسلام والمسلمین رمضانی دبیرکل جدید مجمع جهانی اهل بیت(ع) را آغاز می کنیم.

حجت الاسلام «علیرضا حسینی عارف» افزود: خیر مقدم عرض می کنم خدمت همه میهمانان عزیز، علمای اعلام، اعضای شورای عالی و مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مهمانانی که از خارج از کشور تشریف آوردند. هفت سخنرانی و دو کلیپ برای این مراسم درنظر گرفته شده است. بعد از اعلام برنامه، دبیر شورای عالی مجمع خدمت مهمانان عزیز خیرمقدم خواهند داشت، سپس کلیپی از بیانات رهبر انقلاب درباره مجمع پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: قرائت حکم رهبر معظم به وسیله آیت الله تسخیری خواهد بود. سخنرانی حجت الاسلام قمی عضو مجمع و معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در ادامه خواهیم داشت و در پایان در دو پانزده دقیقه در خدمت دو دبیرکل مجمع خواهیم بود.

شایان ذکر است رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر «رضا رمضانی» را به‌عنوان دبیرکل جدید مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) منصوب کردند.

حضرت آیت الله العظمی «خامنه ای» در این حکم، "رویکرد تحول‌گرا و متناسب با شرایط حساس بین‌المللی و جایگاه مهمّ پیروان اهل‌بیت علیهم‌السلام" و "استفاده از نیروهای فکری، جوان، کارآمد و مجرّب" را به دبیرکل مجمع توصیه کرده اند.

ایشان همچنین از "تلاش‌های دیرپا و مخلصانه" حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن اختری» دبیرکل سابق مجمع قدردانی کردند.

آقای دکتر رمضانی به مدت 12 سال در اروپا فعالیت های دینی و تبلیغی داشته است (ریاست مرکز اسلامی امام علی(ع) وین در اتریش از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۸ و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۷) و ریاست "اتحادیه اروپایی علماء و تئولوگ‌های شیعه" را نیز برعهده دارد.

وی که بیش از 60 اثر علمی به زبان های فارسی، عربی، انگلیسی، آلمانی، مالایی و ترکی دارد، در دوره های چهارم و پنجم مجلس خبرگان رهبری به عنوان نماینده مردم استان گیلان انتخاب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار