کد خبر: ۷۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵ 15 August 2015

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه البرز گفت: مصرف نفت‌گاز این استان در چهار ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال 93 به میزان 45 درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی البرز، ابراهیم توسلی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه البرز با اشاره به اینکه طی چهار ماه گذشته به میزان 473 میلیون و 129 هزار لیتر انواع فرآورده نفتی شامل بنزین، نفت‌گاز، نفت کوره و نفت سفید در استان البرز مصرف شده است اظهار داشت: این مقدار مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 4.19 درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: طی این مدت 283 میلیون لیتر بنزین و 8 میلیون لیتر نفت سفید در استان البرز مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل مصرف بنزین تغییر خاصی نداشته اما مصرف نفت سفید پنج درصد کاهش داشت.

توسلی مصرف نفت‌گاز استان البرز از ابتدای سال 94 تا پایان تیرماه را در بخش‌های مختلف شامل نیروگاه، حمل و نقل، صنعت، کشاورزی 82 میلیون و627هزار لیتر اعلام و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از کاهش 45 درصدی برخوردار بوده که عمده کاهش مصرف در بخش نیروگاهی به میزان 31 میلیون لیتر معادل 46 درصد به علت جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت مایع در راستای کاهش آلایندگی هوا است.

وی اظهار کرد: مصرف نفت کوره استان البرز در مدت یاد شده نزدیک به یکصد میلیون لیتر بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال 93 به میزان 31 درصد کاهش یافته و سهم ذخیره سازی نیروگاه منتظر قائم کرج از این میزان 89 میلیون لیتر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 30 درصدی همراه بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه البرز گفت: در چهار ماه گذشته بیش از 71 میلیون متر مکعب گاز طبیعی فشرده (CNG) در استان البرز مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از افزایش ناچیزی برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار