وزارت نفت برای تکمیل بیمارستان دیر۷۰ میلیارد ریال تعهد دارد، که تاکنون ۴۸ میلیارد ریال بر اساس صورت وضعیت ارائه شده توسط پیمانکار طرح پرداخت شده است.
کد خبر: ۷۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 15 August 2015
سلامت به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های بشر محسوب می‌شود و یکی از شاخصه‌های توسعه هر جامعه نیز مربوط به وضعیت سلامت در آن جامعه است که برخورداری از زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی مناسب و دسترسی مردم به این زیرساخت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

در سال‌های اخیر تلاش‌های ویژه‌ای برای بهبود وضعیت شاخص‌های سلامت در سطح کشور صورت گرفته است که یکی از مهم‌ترین طرح‌ها را می‌توان اجرای طرح جامع نظام سلامت عنوان کرد که توانسته بخشی از دغدغه‌های سلامت در جامعه را کاهش دهد.

در کنار اقداماتی که برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم در مراکز درمانی صورت گرفته است، باید دسترسی مردم به مراکز درمانی نیز تسهیل شود تا بیماران بتوانند سریع‌تر به فضاهای درمانی دسترسی یابند و تحت درمان قرار بگیرند؛ نه اینکه برخی از افراد برای دسترسی به مراکز درمانی مناسب بخواهند هزینه و وقت زیادی را سپری کنند.

شهرستان دیر یکی از نقاطی است که از داشتن مراکز درمانی مناسب بی بهره است و بسیاری از مردم این شهرستان برای انجام امور درمانی خود به ناچار باید به شهرستانی دیگر مراجعه کنند.

بیمارستان دیر سال‌ها اسیر وعده‌ها شد و از سال ۹۰ بار دیگر ساخت این بیمارستان در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد که این بیمارستان با مشارکت وزارت نفت ساخته شود.

مردم دیر چشم انتظار تکمیل بیمارستان

بیمارستان در دست ساخت دیر دارای ۳۸ تخت‌خواب است و می‌تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای درمانی شهرستان دیر باشد.

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به اهمیت ساخت این بیمارستان برای مردم دیر اظهار داشت: شهرستان دیر هم اکنون از داشتن مرکز درمانی مجهز برای بستری و تحقق نیازهای درمانی مردم محروم است و نیاز است که بیمارستان این شهرستان تکمیل شود.

حمزه اعتماد با بیان اینکه تکمیل بیمارستان دیر یکی از مطالبات مهم مردم این شهرستان است، افزود: تلاش‌های ویژه‌ای برای تکمیل و بهره‌برداری از این بیمارستان در دستور کار است.

وی تاکید کرد: مردم شهرستان دیر در انتظار تکمیل بیمارستان و بهره گرفتن از خدمات این بیمارستان هستند و ما نیز تلاش داریم تا شرایط مناسب برای فعالیت پیمانکار پروژه و تسریع در تکمیل طرح را فراهم سازیم.

اعتبارات پروژه تامین می‌شود

یکی از مهمترین موضوعات مورد نظر برای ساخت و تکمیل پروژه‌های عمرانی مربوط به تامین به‌موقع اعتبارات پروژه است که وزارت نفت برای تامین اعتبارات این پروژه آماده است.

مدیر طرح‌های مهندسی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: روند مطلوبی از سوی سازمان منطقه ویژه پارس برای پرداخت تعهدات وزارت نفت در این پروژه طی شده است و اعتبارات بر اساس صورت وضعیت ارائه شده پرداخت شده است.

سید محی‌الدین جعفری با بیان اینکه وزارت نفت برای تکمیل بیمارستان دیر۷۰ میلیارد ریال تعهد دارد، اضافه کرد:  تاکنون ۴۸ میلیارد ریال بر اساس صورت وضعیت ارائه شده توسط پیمانکار طرح پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت‌های تعهدات وزارت نفت همگام با پیشرفت پروژه پرداخت می‌شود، ادامه داد: علاوه بر تعهدات وزارت نفت در این پروژه، درخواست مبلغ بیشتری برای تکمیل پروژه شده است که این درخواست به مسئولان وزارت نفت منتقل شده است و در صورت موافقت، اعتبارات تامین خواهد شد.

تجهیز بیمارستان و تامین کادر درمانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز به اهمیت بالای این پروژه اشاره کرد و  گفت: مردم شهرستان دیر خواستار تسریع در ساخت و تکمیل این بیمارستان هستند و ما نیز از همه ظرفیت‌ها در این راستا استفاده خواهیم کرد.

علیرضا رئیسی از استخدام کادر درمانی و خدماتی بیمارستان دیر خبر داد و اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی برای تامین نیروی مورد نیاز بیمارستان آماده است.

وی در ادامه به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تجهیز بیمارستان شهرستان دیر اشاره کرد و ادامه داد: وزارت بهداشت تجهزات بیمارستان را خریداری کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برای راه‌اندازی این بیمارستان و ارائه خدمات درمانی در انتظار تکمیل ساخت بیمارستان هستند تا تجهیزات و کادر درمانی استقرار یابد.


ساخت بیمارستان دیر سرعت می‌گیرد

معاون امورعمرانی استاندار بوشهر با اشاره به تامین اعتبارات ساختمان بیمارستان ۳۸ تختخوابی شهرستان دیر از سوی وزارت نفت، گفت: تاکنون برای ساخت این بیمارستان، منطقه ویژه پارس جنوبی ۵۷ میلیارد ریال تخصیص یافته و بر اساس کار صورت گرفته، به پیمانکار پرداخت می‌شود.

سید محمد حسن باستی بیان کرد: بر اساس برنامه زمان بندی پیمانکار ساخت بیمارستان دیر باید پایان شهریور ماه این ساختمان را تکمیل کند و برای تجهیزآن تحویل دانشگاه علوم پزشکی دهد.

وی ساخت و تکمیل این پروژه درمانی را به عنوان یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان دیر عنوان کرد و افزود: بخش عمده‌ای از کارهای ساختمانی این بیمارستان تکمیل شده است و برای تسریع در تکمیل آن همه دستگاه‌های اجرایی مشارکت می‌کنند.

درمان درد مردم نیازمند تکمیل بیمارستان

مردم شهرستان دیر همچنان چشم‌انتظار تکمیل بیمارستان دیر هستند و امیدوارند که هر هماهنگی و همراهی که نیاز است بین مسئولان وزارت بهداشت، وزارت نفت، مسئولان استان و پیمانکار و مجریان طرح صورت بگیرد تا روند ساخت بیمارستان سرعت بگیرد.

برای مردم دیر مهم است که بیمارستان در سریع‌ترین زمان تکمیل شود و نمی‌خواهند باز هم به بهانه‌های مختلف، تاخیری در اجرای این پروژه صورت بگیرد تا بتوانند از خدمات درمانی مناسبی بهره‌مند شوند.

سرعت گرفتن روند ساخت بیمارستان نباید باعث شود که کیفیت ساخت مورد بی‌توجهی قرار گیرد و باید همه شرایط استاندارد برای ساخت بیمارستان و تامین تجهیزات آن مد نظر قرار بگیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار