مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با انتقاد از اینکه به نظر می رسد مشاغل خانگی در کشور ما به صورت دکوری ایجاد شده اظهار کرد:تلاش شده تا در مشاغل خانگی شرکت‌های پشتیبانی را فعال کنیم.
کد خبر: ۷۶۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ 28 July 2019

به گزارش تابناک، آرش اخوان در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با تاکید به اینکه فنی حرفه‌‌ای با برقراری ارتباط با صاحبان مشاغل و حرف می‌تواند میزان بیکاری را کاهش دهد تصریح کرد: چرا که در این حوزه افراد بعد از آموزش، می توانند سریعاً به کار مشغول شوند. 

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان فنی و حرفه‌ای در حال حاضر با اصناف و صنایع مختلف در ارتباط است.

وی با تاکید به اهمیت ورود بخش خصوصی در حوزه های مختلف فنی و حرفه ای بیان داشت: شرکتی ایجاد شده که تولیدات فنی حرفه‌ای را خریداری و به فروش می‌رساند.

اخوان با انتقاد از اینکه به نظر می رسد مشاغل خانگی در کشور ما به صورت دکوری ایجاد شده اظهار کرد:تلاش شده تا در مشاغل خانگی شرکت‌های پشتیبانی را پیدا کنیم و مواد اولیه را برای کارآموزان فنی حرفه‌ای تأمین کنیم و بعد توسط همین شرکت‌ها تولیدات به فروش می‌رسند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، گفت: در حال حاضر رابطه با آموزش و پرورش برقرار شده، اما در آموزش و پرورش بخش‌هایی هستند که خودشان آموزش‌های فنی را انجام دهند و از ورود سازمان فنی حرفه‌ای استقبال نکنند، اما این سازمان آماده همکاری با آموزش و پرورش است.

اخوان با بیان اینکه بیمه کارگران ساختمانی باعث ورود افراد دیگر به این رشته شده که هیچ تخصصی در این خصوص ندارند، اظهار کرد: اگر الزامی گذاشته شود که فردی که بنا است و کار انجام می‌دهد، باید گواهی از سازمان فنی و حرفه‌ای داشته باشند، آموزش‌های هدفمند در جامعه به کار گرفته می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :