مدیر جهاد کشاورزی بوکان گفت: امسال ۶۰۰ هکتار از اراضی زراعی در این شهرستان زیر کشت محصول پیاز رفته است.
کد خبر: ۷۵۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲ 03 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی اسکندر عبدی با بیان اینکه در 600 هکتار از اراضی بوکان پیاز کشت شده است، اظهار کرد: ارقام کشت شده پیاز در بوکان شامل پیاز قرمز آذرشهر، سفید و زرد بوده و پیش‌بینی می‌شود از اراضی زیر کشت این محصول بیش از سه هزار و ۸۰۰ تن انواع پیاز برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد کشت پیاز در این شهرستان به صورت مکانیزه و با روش نوار تیپ به صورت آبیاری میکرو است، اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در چند سال گذشته، تبعات خشکسالی‌ها و کمبود منابع آبی، کشاورزان در استفاده از آبیاری نوین برای مزارع خود استقبال خوبی داشته و مزارع خود را با شیوه‌های نوین آبیاری می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان میاندوآب، بوکان و نقده را شهرستان‌های فعال در تولید پیاز برشمرد و اضافه کرد: می‌توان با کشت این محصول به صورت نشا که صرفه‌جویی در بذر، کاهش مصرف آب و کوتاه کردن زمان کاشت تا برداشت را به همراه دارد، زمینه کشت این ماده غذایی را در این شهرستان‌ها توسعه داد.

وی همچنین از کشت 60 هکتار سیب زمینی در مرحله نخست در این شهرستان نیز خبر داد و افزود: با برداشت جو از مزارع این شهرستان زمینه برای کشت مرحله دوم این محصول نیز آغاز می‌شود.

عبدی پیش‌بینی کرد در مرحله نخست بیش از سه هزار و 500 تن سیب زمینی از اراضی زراعی این شهرستان تولید شود.

به گزارش فارس،  ۷۰ درصد اشتغال مردم بوکان وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است. شهرستان بوکان با ۲۱۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت از قطب‌های مهم کشاورزی در آذربایجان‌غربی بوده و هر ساله مقام نخست تولید گندم آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص می‌دهد و بر این اساس این شهرستان به انبارغله استان لقب گرفته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار