کد خبر: ۷۵۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲ 29 February 2016

برداشتن یارانه ها و طلاق توافقی دولت از نفت ،آدم رو خودبخود می‌برد به سفرهای میتی کمان ، یادش بخیر یک بار که تشریف آوردند بندرعباس ،پیرمردی خودش رو پرت کرد روی ماشین و گفت: احمدی نژاد من گشنمه، خلاصه کلی مشهور شد!

بعدها گفتند پیرمرد پانصد هزار تومن دستخوش گرفته ، البته عجیب تر از این هم بود ، یارو به رٸیس جمهور نامه نوشته بود سر و صدای همسایه اعصاب برامون نگذاشته، در جواب بهش یک برگه چک پونصد هزار تومانی فرستادند!
حالا بنظر شما عزیزان با چنین ملتی و همچین سیستمی می‌شود از اقتصاد نفتی دوری کرد؟
این روزها
به هزار یک دلیل بخصوص محبوبیت، می‌توان مثل سلبریتی ها برموج سوار شد و از گرانی ملت را ترساند و مردمی تر شد و البته قند در دل خبرگزاری فارس آب کرد.
برای ما ایرانیان
اقتصاد بدون نفت مثل نوشابه بدون گاز هست، حدود شصت سالی می‌شود که کدخدا (دولت)هی نفت فروخته ، هی به هر عنوانی از یارانه، سوبسید، حمایت فرهنگی ، پشتیبانی اقتصادی ، توی حلق عزیزان ریخته است، سیرمونی هم نداریم، اینکه اصولا ، اقتصاد غیر نفتی ، برای جناحین سیاسی ، مردم و حتی سلبیریتی ها جیز است.
ما خوشمان می‌آید دولت نفت بفروشد پول مفتمان بدهد، یک عمر است خبرنگار ما از ملت می پرسد: از مسٸولان چه انتظاری دارید ، مردم هم از کدخدا پول ، وام ازدواج ، شغل ، وام خرید خودرو و مسکن می‌خواهند، اگر در ژاپن یا ایالت متحده هنگام سیل و زلزله و طوفان خبرنگاری از مردم بپرسد از دولت چه انتظاری دارید خیلی احترام بگذارند جوابت بدهند، می‌گویند: من از مردمم ، از ثروتمندانم ، از شرکتهای بزرگ خصوصی از آتش نشان ها کمک میخواهم، اما در ایران هر اتفاقی بیوفتد دولت مسٸول است، البته دولت ها هم بدشان نمی آید همیشه در همه امور کدخدا گری کنند، این تقصیر بیشتر متوجه دولت هم هست، همیشه دولت سوپرمن ایرانی ها بوده، سیل و زلزله هم بیاید شنل بسته می‌پرد وسط میدان ، کلی فحش و متلک هم می‌شنود و به ملت پول نفت می‌دهد.
و در ادامه یک سوال
غربی‌ها و آمریکایی‌ها چرا به قهرمانان ورزشی کشورتان چپ و راست سکه طلا می دهید؟
خوب همین کارها را می کنید که ما هم مجیوریم پول نفت مملکت را بدهیم به ورزشکاران عزیزامان، تازه اگر سر کار نروند ، ملت کمپین میگذارند، وا مصیبت چه نشسته اید که فلانی بیکار نشسته تو خونه ،سرکار نمیرود.
تازه
از خصوصی سازی هم خوشمان نمی آید، ما عاشق شرکت های دولتی زیان ده هستیم، حقوق و پاداش زیاد به مدیران واندکی هم بما برسد راضی هستیم به رضای خدا، مهم این است که ساعت کار لنگ ظهر هست و سرکار چرت میزنیم.
و در انتها
حالا که همه ی یارانه ها قطع می شود امیدواریم این دولت زرنگ یارانه فرهنگی آنهایی که با پول نفت ، امروز عربده حمایت از مردم را سرمیکشند هم برداشته باشند ،ببنیم هنوز تیتر اولشان متلک گرانی ها خواهد بود یا نه و اگر نه که باید به حال خودمان و این رانت فرهنگی گریست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار