وزیر بهداشت در ساوه
وزیر بهداشت در ساوه: هیچ شرکت داروسازی در کشور مشکل کمبود مواد اولیه ندارد
کد خبر: ۷۵۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷ 01 July 2019

هيچ شركت داروسازي در كشور مشكل كمبود مواد اوليه ندارد

وزیر بهداشت و درمان گفت: خوشبختانه در حال حاضر هیچ شرکت داروسازی در کشور مشکل کمبود مواد اولیه ندارد و علیرغم تحریم‌ها با ایجاد یک قرارگاه که خودم فرماندهی آنرا بر عهده دارم، به گونه‌ای برنامه ریزی کردیم که مشکلی به نام کمبود مواد اولیه و دارو‌های اساسی در کشور نداریم.
سعید نمکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیمارستان امام رضا (ع) بیمارستان عمومی ۳۲ تختخوابی است که تمام نیاز‌های عمومی منطقه را داراست و مقرر شد برای تکمیل برخی تجهیزات مورد نیاز این مرکز کمک کنیم.

وی افزود: به جهت قرار گرفتن این بیمارستان در یک شاهراه مواصلاتی قرار شد بخش‌های اورژانس و تشخیص سی تی اسکن آنرا تکمیل‌تر کنیم و درخصوص طرح توسعه آینده بیمارستان و افزایش به ۶۴ تخنخواب با پیشرفت امور عمرانی پروژه اقدام خواهیم کرد.

نمکی با اشاره به بازدید از طرح ملی بسیج کنترل فشار خون گفت: در این شهرستان بسیار خوب عمل شده و از اهداف تعیین شده جلوتر هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه الان حدود ۵ هزار تخت بیمارستانی را در حال آماده سازی برای بهره برداری داریم، افزود: اعتقاد من اینست که معضل کمبود تخت در نظام سلامت وجود ندارد و در قالب طرح تحول نظام سلامت تخت‌های بسیاری به تخت‌های موجود اضافه شد و در واقع در دولت روحانی به اندازه کل سال‌های بعد از انقلاب تخت اضافه شد و آنچه مشکل داریم توزیع عادلانه و مناسب این تخت‌ها و بهره برداری مناسب از آنهاست.

نمکی با بیان اینکه تخت زیادی در کشور ایجاد شده که ضریب اشغال زیر ۳۰ درصد دارند، در حالی که در برخی مناطق در راهروی بیمارستان‌ها بیمار بستری می‌شود، گفت: بر این اساس اولین برنامه اینست که از تخت‌های موجود حداکثر بهره وری انجام شود و کمبود تخت در نقاط کمتر برخوردار و محروم را جبران کنیم.

وی اظهار کرد: امروز یکی از بهترین سیستم‌های اورژانس جاده‌ای را در کشور دارا هستیم و در حال حاضر به تعداد کافی در تمام جاده‌ها پایگاه داریم و قطعا در پیک ترافیک جاده‌ای تعداد پایگاه‌های سیار را افزایش خواهیم داد.

وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه یکی از مدرن‌ترین و به روزترین اورژانس‌های جاده‌ای منطقه را در شرق مدیترانه به تایید سازمان جهانی بهداشت در اختیار داریم.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار