کد خبر: ۷۴۵۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲ 17 May 2019

دکتر علیرضا امری رییس درمانگاه تخصصی ولیعصر قائمشهر همچنان بر تداوم خدمات دهی درمانی بابالاترین استاندارهای تخصصی پزشکی تاکید دارد و می گوید روزانه هزار بیمار دراین بیمارستان درمان و ویزیت میشوند گفتگو کوتاهی باایشان داشته ایم که باهم می خوانیم

ابتدا خودتان معرفی بفرمایید؟ ‍
دکتر علیرضا امری، رئیس درمانگاه تخصصی ولیعصر(عج) قائمشهر می باشم
خواهش دارم لطفا توضیح مختصری در مورد فعالیت درمانگاه تخصصی ارائه دهید؟
درمانگاه تخصصی ولیعصر با 7منشی،16اتاق ویزیت و فضای انتظار تقریبی120مترمربع روزانه حدود به 950 تا 1000 بیمار با تخصصهای ارتوپدی، چشم، گوش وحلق و بینی، داخلی، پوست، عفونی، زنان و زایمان، نوروسرجری، نورولوژی، روانپزشکی، ارولوژی، جراحی عمومی و اطفال همراه با فوق تخصصهای درماتوآلرژی، گوارش، ریه، نفرولوژی، جراحی عروق، شبکیه،استرابیسم، قرنیه، روماتولوژی، غدد، توراکس و آنکولوژی زنان در حال ارائه خدمت به مراجعه کنندگان می باشد.
علاوه بر خدماتی که بصورت روزانه به مراجعین انجام می دهید آیا اقدام خاصی در سال گذشته جهت ارائه خدمات بهتر به مردم انجام داده اید؟
در پایان سال 1397 باتوجه به قابلیتهای سیستم HIS (سیستم کامپیوتری جامع بیمارستانی) تمامی کارتهای مزمن موجود در درمانگاه تخصصی که بالغ بر 7000 کارت بوده در سیستم بیمارستانی ثبت گردید این کار بصورت تیمی با همکاری آقای فاضلی و خانم ها ثقفی و موسوی به سرپرستی اینجانب انجام شد.

این طرح چه مزایایی برای مراجعه کننده در بر دارد؟

از فواید اجرای این طرح می توانم به موارد ذیل اشاره کنم:
1- صرفه جویی و استفاده بهینه از نیروی انسانی بطوریکه در پایان طرح فوق، نیروی انسانی شاغل در واحد کارت دارویی از درمانگاه تخصصی به واحد مدارک پزشکی منتقل شد که منجر به افتتاح پذیرش در اورژانس گردید.
2- بیماران جهت دریافت داروی مزمن در صف انتظار دریافت کارت قرار نمی گیرند و بعد از پذیرش منشی به پزشک مراجعه می کنند. (کاهش زمان انتظار بیماران)
3- باتوجه به سیستماتیک شدن کارت دارویی، تمامی بیماران در صورت دریافت دارو در بازه زمانی 60 روزه، دیگر قادر به دریافت این داروها در سایر مراکز تامین اجتماعی نمی باشند که این امر موجب استفاده بهینه از منابع سازمان می گردد.
4- صرفه جویی در کاغذ چون دیگر نیازی به چاپ کارت دارویی مزمن نمی باشد.
5- تسریع دربازنویسی نسخ مزمن توسط پزشک معالج به این صورت که در اولین مراجعه داروهای بیمار در سیستم دارویی بیمار مزمن ثبت می گردد و در مراجعات بعدی با یک کلیک تمام داروهای با تعداد و دستورمصرف دارو به داروخانه ارسال می گردد.
6- با جمع آوری کارت دارویی، فضای یکی از استیشن های پذیرش درمانگاه عمومی به فضای انتظار بیماران افزوده شد که با توجه به حجم زیاد مراجعین باعث تردد راحت بیماران در این فضا گردید.

با توجه به خرید وب کیوسک ها در سال گذشته چه اقداماتی جهت راه اندازی این کیوسک ها انجام داده اید؟
با عنایت به رفع نواقص نرم افزاری این سیستم در پایان سال 1397، طرح ساماندهی پذیرش بیماران در دستور کار قرار گرفت بطوریکه بیماران بعد از اخذ نوبت از طریق سامانه نوبت دهی تلفن گویا، جهت پذیرش به وب کیوسک مراجعه کرده و بعد از ثبت کدملی، برگ نوبت ویزیت از طریق دستگاه و بدون نیاز به منشی برای بیمار صادر می گردد.

آیا طرح های جدیدی در درمانگاه در دست اقدام دارید؟
توسعه طرح وب کیوسک و افزایش تعداد آن، اجرای نوبت دهی تلفن گویا درمانگاه عمومی از برنامه هایی است که در سال 1398 آن را پیگیری و اجرا خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار