سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان خبر داد:
سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان از آغاز برنامه های هفته روابط عمومی و ارتباطات با شعار هرمزگان، همدلی و همبستگی در استان هرمزگان خبر داد و به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت.
کد خبر: ۷۴۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷ 17 May 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، فاطمه رکن الدینی با تشریح برنامه‌های هفته روابط عمومی و ارتباطات در استان هرمزگان، عنوان کرد: به مناسبت فرارسیدن ۲۷ اردیبهشت روز روابط عمومی و ارتباطات و در راستای گرامیداشت این هفته برنامه های بسیاری در هرمزگان اجرا می شود.

وی ادامه داد: امسال هفته روابط عمومی ها را با شعار «هرمزگان، همدلی و همبستگی» با بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) شروع کردیم و در ادامه نشست با مدیران مسئول رسانه های استان برگزار شد، چرا که معتقدیم رسانه ها می توانند بازویی برای روابط عمومی ها باشند.

آغاز برنامه های هفته روابط عمومی و ارتباطات با شعار هرمزگان، همدلی و همبستگی در استان

وی بیان داشت: بر این باوریم که اگر بخواهیم روابط عمومی های موفقی داشته باشیم باید ارتباط و تعامل خوب و دوسویه ای با رسانه ها برقرار شود چرا که بدون رسانه، روابط عمومی معنایی ندارد.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان افزود: در ادامه نیز نشست صمیمی مدیران روابط عمومی های دستگاه های اجرایی با معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، نشست صمیمی با اعضای هیأت مدیره تشکل های مطبوعاتی و رسانه ای استان، نشست با پیشکسوتان روابط عمومی های استان و تجلیل از آنان و دیدار با مدیرکل و مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز خلیج فارس برگزار می شود.

رکن الدینی تصریح کرد: بازدید از یکی از صنایع بزرگ مستقر در استان، تجدید میثاق با شهیدان با حضور مدیران روابط عمومی دستگاه ها در گلزار شهدا، حضور در نماز جمعه و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی بیان داشت: همچنین مراسم جشن هفته روابط عمومی با حضور مدیران و کارکنان روابط عمومی های دستگاه های اجرایی، مدیران کل ادارات و دستگاه ها و سخترانی دکتر همتی استاندار محترم هرمزگان و مهمان ویژه ای از مرکز برگزار می شود.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: برگزاری دوره آموزشی فضای مجازی و مدیریت ارتباطات و اطلاعات و برگزاری اردوی تفریحی و علمی برای روابط عمومی های دستگاه ها از دیگر برنامه هایی است که پس از ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد یافت.

دبیر هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های هرمزگان در ادامه بیان داشت: موضوع مهم دیگر این است که فعالیت دو تشکل شورای هماهنگی روابط عمومی ها و شورای اطلاع رسانی استان دو تشکل مورد توجه وزارتخانه، زیر نظر مستقیم استاندار را دنبال می کنیم که می تواند به عنوان دو بال راهگشای مشکلات اساسی حوزه روابط عمومی ها و اطلاع رسانی استان باشد.

رکن الدینی ادامه داد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که فاصله ای بین روابط عمومی استانداری و روابط عمومی سایر دستگاه های استان وجود دارد که برای رفع این مشکل، محور را بر فعال کردن دو تشکل یاد شده با کمک هیات رئیسه روابط عمومی ها گذاشتیم.

وی بیان داشت: بحث دیگری که دنبال آن هستیم ارتقای جایگاه روابط عمومی هاست که همیشه و هر ساله این مساله به ویژه در روز روابط عمومی ها مطرح بوده و هیچ وقت نیز این امر به نتیجه قطعی نرسیده است.

دبیر هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های هرمزگان افزود: با توجه به حواشی که هرساله برای انتخاب روابط عمومی برتر پیش آمده، امسال عنوان برتر نخواهیم داشت و برنامه ریزی شده که برای سال آینده ملاک برتری روابط عمومی ها بر اساس ارزیابی عملکرد و شاخص های مورد تایید مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور باشد.

رکن الدینی اضافه کرد: فعال سازی روابط عمومی فرمانداری ها و ادارات شهرستان ها نیز از دیگر اولویت های کاری در روابط عمومی استان است.

وی با اشاره به این که در بحث تولید خبر و گزارش از نظر محتوا مشکل داریم، پیشنهاد کرد: مدیران روابط عمومی ها در جهت تقویت خود و رسانه ها، یک خبرنگار حرفه ای را به عنوان رابط خبری و مشاور رسانه ای انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه استاندار هرمزگان با انتخاب اینجانب به عنوان مدیر روابط عمومی استانداری اعتماد خود به جامعه رسانه ای را نشان داده است، تاکید کرد: حمایت رسانه ها و همکاری روابط عمومی ها موجب تقویت این اعتماد خواهد شد.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان تصریح کرد: این را به طور رسمی اعلام می کنم که در استانداری چیزی به عنوان روابط عمومی سایه نداریم و هر کس از روی ارادت و یا هر دلیل دیگر نسبت به استانداری در فضای مجازی و رسانه های غیر رسمی مطالبی منتشر می کند ارتباطی با روابط ‌عمومی ندارد.

رکن الدینی یاد آورشد: مدیریت عالی استان نیز بر همین عقیده است که اگر قرار است خبری منتشر شود، باید تایید شده و از مجرای رسمی روابط عمومی باشد.

وی گفت: روابط عمومی استانداری چتر همه روابط عمومی ها و رسانه هاست و روابط عمومی های ادارات به عنوان بازوان قوی مورد توجه هستند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان بیان داشت: تمامی فرمانداری ها نسبت به برگزاری مراسم گرامیداشت روز روابط عمومی در شهرستان ها اقدام کنند، چون این امر موجب ارتباط و تعامل بیشتر خواهد شد و می توانیم مشکلات و دغدغه های این حوزه را در طول یک سال اخیر بشنویم.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار