کد خبر: ۷۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ 09 August 2015
مراسم تجلیل از خبرنگاران با حضور جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در مجمع اصناف رشت برگزار شد.

جبار کوچکی نژاد در این ابتدای مراسم گفت: 17 مرداد روز خبرنگاران را به کسانی که در اینجا حضور دارند تبریک عرض می کنم. ارزش و اعتبارگذاری و اثرگذاری کار شما به مرحله ای رسیده است که دیگران از شما قدردانی می کنند.

وی عنوان کرد: در تهیه خبر یاد خدا و توجه به مشکلات مردم از جمله موارد مهمی است که خبرنگاران باید به آن توجه کنند چرا که باعث می شود کارشان ماندگار شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در رابطه با بیمه خبرنگاران افزود: بحث بیمه و امنیت شغلی خبرنگاران از جمله مسائلی است که باید به آن توجه کنیم. بنده رد دوران 8 سال نمایندگی خود هیچگاه از رسانه ها و خبرنگاران شکایت نکردم چرا که به آزادی جریان اطلاعات اعتقاد دارم.

وی ادامه داد: 8سال از دوره نمایندگی ام می گذرد و در این مدت تلاش کردم در عرصه سیاست صادقانه حرف بزنم نه به خوش آمد استاندار و ..... همچنین تلاش نمودم در این دوره به مسئله عمرانی و آبادانی توجه کنم.

 کوچکی نژاد با اشاره به مشکل بیکاری جوانان گفت: با آن که تعدیل نیرو انجام می شود اما استاندار و فرماندار اقوام خود را بر سر کار می آورند و تذکرات ما هم فایده ای ندارد و بنده سعی می کنم تا با تذکر به وزرا مسئله تعدیل نیرو را پیگیری کنم.

ادامه این نشست به سوال خبرنگاران از نماینده رشت و ارائه پاسخ از سوی وی اختصاص داشت:

شما و همکارانتان در مجلس بارها نگرانی خود را در خصوص امنیت شغلی مطرح کرده اید تا کنون چندبار راجع به آن در مجلس نطق کرده اید؟

ما در برنامه پنجم خواستیم که بانک مرکزی مستقل شده تا امروز بتواند آمار دقیقی به صورت مستقل از رشد تورم به ما بدهد و در رمینه بیکاری هم به این شکل است. مراکزی هستند که اعلام نرخ بیکاری کم است ولی وقتی 10 نفر تعدیل می شوند و فقط 5 نفر استخدام شده در نتیجه این نرخ منفی می شود. همچنین در جلساتی که مجمع نمایندگان گیلان با سران استان داشتیم اعتراض کردیم و گفتیم شما که می گویید افراد را بر سر کار بردید حداقل 10 نفر از آنها را نام ببراید ولی آنها از این کار اجتناب کردند.

دانشجویان ورودی 93 دانشگاه فرهنگیان تا کنون استخدام نشده اند، تکلیفشان چیست؟

در دوره اصلاحات این دانشگاه را تعطیل کردند تا این که اخیراً این دانشگاه مشغول به کار شد و قرار بر این بود که هر دانشجویی که وارد این دانشگاه می شود استخدام شود مانند تمام دنیا اما این کار صورت نگرفت و با مشکل مواجه شدیم و نامه ای با این عنوان به وزیر نوشنیم که "چرا ردیف استخدام این دانشگاه به آن تعلق نگرفته است؟

ما حدود 400 خبرنگار در گیلان داریم در خصوص شاخص فرهنگی به خبرنگاران چه کاری انجام داده اید؟

این بخش غیر دولتی است و به نظر من باید در این زمینه فکری اساسی شود، امنیت شغلی، بیمه تامین اجتماعی، بازنشستگی و شغل خبرنگاران از جمله مواردی است که باید به ان توجه شده و من تلاشم را در این رمینه دو چندان خواهم کرد.

در مدت نمایندگی خود چه کارهایی برای خبرنگاران انجام داده اید؟

بیمه خبرنگاران بحث جدی در مجلس بود و اگر به سایت وزارت ارشاد کشور مراجعه کنید خواهید دید که بنده در این زمینه از وزیر ارشاد سئوال کردم که این هفته باید پاسخ دهند.

خزرانلاین/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار