سرپرست میراث فرهنگی بافق با بيان اين كه اين اداره در جریان کامل موضوع كشف دو اسكلت در قلعه تاريخي رضا‌آباد اين شهرستان نيست، گفت: قطعاً تا قبل از انجام آزمايشات روي استخوان‌هاي كشف شده نمي‌توان در مورد قدمت آنها اظهار‌نظري كرد.
کد خبر: ۷۴۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵ 06 May 2019

«لیلی رنجبر» با بيان اين كه قلعه تاريخي رضا آباد واقع در 50 کیلومتری شهر بافق، از جمله بناهاي تاريخي شهرستان است، گفت: البته اين بناي تاريخي داراي مالكيت شخصي است و در ليست آثار ملی میراث فرهنگی كشورمان قرار ندارد.

وی در مورد اسكلت‌هاي مكشوفه در جريان مرمت اين بناي تاريخي، به واقع شدن قبرستاني در مجاورت این قلعه اشاره كرد و گفت: احتمال دارد این استخوان‌ها که در حین گودبرداری كشف شده و از خاک بیرون آمده‌اند، متعلق به بخشی از این قبرستان باشد ولي میراث فرهنگی هنوز در جریان کامل این موضوع نیست.

سرپرست میراث فرهنگی بافق در مورد حرف و حديث‌هايي كه در رابطه با قدمت اين استخوان‌ها در محافل خبري مطرح شده است نيز خاطرنشان كرد: این استخوان‌ها توسط عوامل نیروی انتظامی از خاک بیرون آورده و برای آزمایش ارسال شده‌اند و لذا قطعاً تا زمانی که نتايج آزمایشات اعلام نشود نمي توان در مورد قدمت اين اسكلت‌ها اظهار نظري كرد.

البته گفتني است كه اخيراً «محمدرضا آیت‌اللهی» مسئول پزشکی قانونی بافق اظهار كرده است كه این اسکلت‌ها مربوط به روستايیان ساکن در نزدیکی قلعه و قدمت آنها بین 50 تا 100 سال پيش بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار