مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیشرفت 90 درصدی فاز دوم توسعه بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: 18 فقره قرارداد سرمایه گذاری به میزان 9447 میلیارد ریال با اشتغال زائی 957 نفر در مراحل فرآیند عقد قرارداد است و پیش بینی می شود تا پایان سال 94 منجر به عقد قرارداد شوند.
کد خبر: ۷۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 09 August 2015
به گزارش تابناک، ابراهیم ایدنی در گفتگو با تین نیوز در خصوص جزئیات فاز 2 توسعه بندر شهید رجایی، اظهار کرد: این فاز، شامل احداث اسکله به طول 2020 متر در موقعیت یال شرقی و غربی و همچنین انجام 7 میلیون متر مکعب لایروبی و احداث 7 پست اسکله جدید با آبخور 16 متر جهت پهلوگیری کشتی های پست پاناماکس است.
 
 وی با بیان اینکه با بهره برداری از این فاز ظرفیت عملیاتی بندر از 3.3 به 5.7 میلیون TEU کانتینر افزایش می یابد، گفت: در حال حاضر این پروژه از پیشرفت فیزیکی بالغ بر 90 درصد برخوردار است.
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: پروسه انجام خرید تجهیزات استراتژیک گنتری کرین (Gantry crane) یا جرثقیل دروازه ای، از طریق سازمان بنادر در حال انجام است؛ مبلغ کل این پروژه بالغ بر 410 میلیون دلار است که تقریباً نیمی از این مبلغ شامل خرید تجهیزات خواهد بود.
 
ایدنی در خصوص استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای طرح های توسعه ای در بندر شهید رجایی، گفت: تمامی قراردادهای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی جهت افزایش ظرفیت های دریایی و بندری از قبیل احداث مخازن نگهداری فراورده های نفتی و بانگرینگ، پایانه های ترانزیت و صادرات، سیلوی غلات، پایانه کانتینری و ... با مشارکت بخش خصوصی صورت می گیرد.
 
وی ادامه داد: در سال 93 تعداد 11 فقره قرارداد سرمایه گذاری به مبلغ 12267 میلیارد ریال با اشتغال زائی 601 نفر و در چهار ماهه سال 94 تعداد 4 قرارداد به مبلغ 430 میلیارد ریال با اشتغال زائی 108 نفر منعقد گردیده است.
 
ایدنی با تاکید بر اینکه 18 فقره قرارداد سرمایه گذاری به میزان 9447 میلیارد ریال با اشتغال زائی 957 نفر در مراحل فرآیند عقد قرارداد است و پیش بینی می شود تا پایان سال 94 منجر به عقد قرارداد شوند، گفت: به منظور جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاران داخلی و خارجی، اقدام به تهیه بولتن و بروشور معرفی مزیت ها و اولویت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی نموده و قصد داریم طی سال جاری در کلیه نمایشگاه ها و همایش های سرمایه گذاری شرکت و در جهت شناسایی متقاضیان سرمایه گذاری اقدام نماییم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار