معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: کیفی سازی زنگ ورزش مدارس در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۷۳۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷ 07 August 2015
حمید کفاش در نخستین سمینار تخصصی آموزش تربیت بدنی در فرهنگسرای آریو مصلی نژاد مشهد اظهار داشت: اگر مردم به سوی یک ورزشکار اشتیاق پیدا می‌کنند، به سبب اندیشه و مناعت طبع اوست و جلب اعتماد مردم یک اصل مهم برای هر ورزشکار است.

وی معلمان را معتمدترین افراد جامعه دانست و تصریح کرد: معلمان در تمامی پژوهش‌ها با کمال سربلندی به عنوان معتمدترین افراد جامعه معرفی می‌شوند و ورزشکاران نیز باید همچون معلمان معتمد مردم باشند.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش خطاب به دبیران تربیت بدنی گفت: دبیران تربیت بدنی باید منش پهلوانی را در دانش آموزان تقویت کنند و با تواضع با دانش آموزان رفتار کنند تا در دل آنان جای بگیرند تا زنگ‌های ورزش مدارس غنی شود.

کفاش کار معلمان تربیت بدنی را عملی عبادی عنوان کرد و افزود: معلمان تربیت بدنی از با نشاط ترین معلمان هستند و به تعبیر دولت تدبیر و امید کار این دبیران عملی عبادی است و نباید به عنوان یک سرگرمی به کار دبیران تربیت بدنی نگاه کرد.

وی پیرامون نگاه سخیف گذشتگان به زنگ ورزش در مدارس بیان کرد: در گذشته نگاه سخیفانه‌ای به زنگ ورزش مدارس وجود داشت که معلمان غیر متخصص ورزشی هم در این امر بی تاثیر نبودند و باید برای ارتقای دانش این معلمان تلاش کرد.

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش در زمینه تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر پاسداشت ورزش اظهار داشت: شعار تحصیل، تهذیب و ورزش که تاکید مقام معظم رهبری است باید در تمامی همایش‌ها و سمینارها دیده شود و باید توجه داشت که این سه کلمه در کنار یکدیگر دارای ارزش و اهمیت هستند و بدون یکدیگر عاری از هر گونه معنی هستند.

کفاش بر ضرورت گسترش روح پهلوانی در مدارس تاکید کرد و گفت: کسب مدال هیچ ورزشکاری را سربلند نمی‌کند؛ بلکه داشتن روح پهلوانی می‌تواند یک ورزشکار را سربلند کند و معلمان ورزش باید ضمن ترویج فرهنگ سلامت در مدارس به گسترش روح پهلوانی نیز توجهات لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار