رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اقلید با اشاره به گسترش خطوط راه‌آهن اصفهان ـ شیراز و یزد ـ یاسوج، مساعدت مسئولان برای ایجاد خط فرعی راه‌آهن به شهرک صنعتی اقلید را خواستار شد.
کد خبر: ۷۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶ 05 August 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:پیش‌ از ظهر امروز در جلسه‌ای با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، رئیس شهرک‌های صنعتی و سایر مسئولان شهرستانی و همچنین صنعتگران و مدیران واحدهای تولیدی مسائل و مشکلات صنعتی این شهرستان در زمینه زیرساخت‌های شهرک‌ها و مشکلات واحدها بررسی شد.

در این جلسه که هر یک از واحدهای صنعتی و تولیدی به‌صورت اختصاصی به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند سرمایه در گردش، معوقات تسهیلات بانکی، جرائم معوقات بانکی و عدم توان پرداخت معوقات و جرائم، عدم گازرسانی به واحدهای شهرک‌های صنعتی، وثایق بانکی، افزایش قیمت زمین‌های واگذارشده در شهرک‌های صنعتی، بازاریابی محصولات تولیدی، درخواست تسهیلات برای تعویض ماشین‌آلات فرسوده واحدها و بلاتکلیفی واحدهای صنعتی که به تملک بانک‌ها درآمدند به‌عنوان مشکلات عمده و اصلی واحدهای صنعتی این شهرستان بیان شد.

در این جلسه رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اقلید با اشاره به وجود هشت شهرک صنعتی در این شهرستان و ظرفیت‌های صنعتی مناسب بر مساعدت مسئولان استانی و همکاری مسئولان شهرستانی در استفاده از این ظرفیت‌ها و رشد صنعتی و معدنی با هدف ایجاد اشتغال پایدار، ارتقای تولید ملی و رونق اقتصادی تأکید کرد.

علیرضا قادری با بیان اینکه پراکندگی واحدهای صنعتی در خارج از شهرک‌های صنعتی موجب عدم ارائه خدمات ویژه به میزان لازم به آنان می‌شود، بیان داشت: تمرکز واحدها در شهرک‌های صنعتی علاوه بر بهره‌مندی واحدها از خدمات ویژه موجب صرفه‌جویی مالی و عدم هدر رفت سرمایه ملی می‌شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اقلید به گسترش راه‌آهن یزد ـ یاسوج و شیراز ـ اصفهان اشاره و بر لزوم ایجاد خط فرعی راه‌آهن به شهرک صنعتی اقلید تأکید کرد.

قادری ایجاد خوشه صادراتی و ارائه خدمات مشاوره و کلینیک صنعت در شهرستان‌ها را از عوامل مؤثر در رشد صنعتی خواند و برگزاری جلسه‌ای با حضور معاون وزیر صنعت و معدن، رئیس سازمان صنعت و معدن استان فارس برای بررسی بیشتر مسائل و مشکلات صنعتی اقلید و تصمیم‌گیری در زمینه واحدهای صنعتی بزرگ این شهرستان را خواستار شد.

به گزارش فارس، در این جلسه بر لزوم ارائه خدمات مناسب و لازم در شهرک‌های صنعتی و واگذاری ارائه این خدمات به شرکت‌های خدماتی تأکید شد.

در پایان جلسه آتش‌نشانی شهرک صنعتی اقلید که ساختمان و خودروی آن با اعتبار 10 میلیارد ریالی آماده و تجهز شده به بهره‌برداری رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار