استاندار اردبیل گفت: نه تنها حق‌آبه استان اردبیل را از ارس و قزل‌اوزن نادیده نمی‌گیریم بلکه بر دفاع همه‌جانبه از این حق و حقوق پافشاری می‌کنیم.
کد خبر: ۷۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹ 05 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری اردبیل اظهار کرد:‌ بر اساس تقسیمات کشوری بعد از تونل، حوزه استحفاظی آستارا آغاز می‌شود و ما به صورت قانونی هیچ فعالیتی را نمی‌توانیم بعد از این محدوده انجام دهیم.

وی افزود:‌ هر چند به صورت قانونی و بر اساس تقسیمات کشوری حوزه استحفاظی ما مشخص است اما از سال‌های گذشته در امر راهداری و امدادرسانی جمعیت هلال احمر ما خارج از حوزه استحفاظی خود خدماتی را ارائه می‌کنیم چرا که بیشترین بهره‌برداری از این محور زیبای گردشگری مربوط به استان اردبیل است چرا که اگر در زمستان این مسیر بسته شود بیشتر به ضرر ما خواهد بود تا مردم شمال کشور.

رئیس شورای اداری استان یادآور شد: در کنار امر نگهداری و راهداری جمعیت هلال احمر ما در حوزه استحفاظی استان گیلان خدمات ارائه می‌کنند و به جرات می‌توان گفت که ما در این ارتباط کمک‌کار مسئولان شمال کشور هستیم و از این بابت فرماندار آستارا باید قدردان دستگاه‌های خدمات‌رسان استان اردبیل باشد.

خدابخش بیان کرد‌: نباید به این موضوع دامن زده شود که البته بنده کار فرماندار آستارا را در نصب تابلو یک کار احساسی و غیر‌منطقی می‌دانم که تنها به تنش‌های دو منطقه همجوار دامن می‌زند.

این مسئول ادامه داد:‌ به مانند سایر استان‌ها نظیر مازندران و تهران در محور کوهستانی که خدمات‌رسانی بدون مرز و محدوده خاص انجام می‌شود در گردنه حیران نیز ما همین کار را انجام می‌دهیم و به سرعت فعالیت‌ها و خدمات‌رسانی به ویژه در فصول سرد سال و بسته بودن محورهای مواصلاتی انجام می‌شود چرا که محور اردبیل – آستارا برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است.

اجازه نمی‌دهیم حق‌آبه اردبیل نادیده گرفته شود

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با همکاری وزارت نیرو بخشی از اختلاف‌نظرها در این زمینه برطرف شده و در احیای حق‌آبه استان از قزل‌اوزن و ارس فعالیت‌هایی را شاهد هستیم، گفت: در روزهای آینده به همراه تمام اعضای مجمع نمایندگان استان در وزارت نیرو حاضر شده و از حق‌آبه واقعی این استان دفاع خواهیم کرد.

خدابخش عنوان کرد:‌ ما اجازه نخواهیم داد حتی قطره‌ای از حق و حقوق این مردم در حوزه‌های آبریز یاد شده نادیده گرفته شود و عده‌ای بخواهند این منابع را به حداقل تقلیل دهند.

قانون رفع موانع تولید ظرفیت شایسته در حمایت از سرمایه‌گذاران است

وی با قدردانی از مدیران بانک‌های صادرات، تجارت و ملت در پرداخت تسهیلات اشتغالزا افزود:‌ از مجموع 35 میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی شده در این زمینه تاکنون 22 میلیارد تومان طرح اشتغالزا به بانک‌ها معرفی شده است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان یادآور شد: امیدواریم با همکاری اتاق بازرگانی در آینده نزدیک برای تبیین بیشتر قوانین و مقررات مربوط به رفع موانع تولید جلسه‌ای با حضور مدیران، مسئولان و متولیان بانک‌های عامل و بخشی از تولید‌کنندگان برگزار شود تا این موضوع بیشتر تبیین و تشریح شود.

خدابخش به معافیت مالیاتی واحدهای تولیدی حاضر در شهرک‌های صنعتی اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: با رفع مصوبه قبلی مبنی بر تعیین محدوده 30 کیلومتر در برخورداری از این معافیت‌های مالیاتی با توجه به اینکه دو شهرک صنعتی اردبیل در محدوده‌ای کمتر از 30 کیلومتر قرار دارند از ابتدای سال آینده می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی استفاده کنند.

این مسئول گفت:‌ شاه‌بیت اقتصاد مقاومتی رفع قوانین مخل تولید است که ضرورت دارد این قوانین و مقررات برطرف شده و زمینه همراهی بانک‌ها را در پرداخت تسهیلات به شیوه راحت‌تر شاهد باشیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد:‌ هیچ مشکلی در نرخ پرداختی تامین اجتماعی وجود ندارد چرا که 7 درصد این پرداختی‌ها مربوط به صندوق بازنشستگی کارگران و از 23 درصد باقیمانده مربوط به سهم درمان و بیمه بیکاری است که هیچ محدودیت و موانعی در این زمینه وجود ندارد.

خدابخش در مورد صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران مدعی شد: در استان اردبیل در کمتر از یک روز صدور مجوز با مالک فرایند دانستن دستگاه‌های اجرایی به انجام می‌رسد که امیدواریم بدون موانع خاص این کار به سرانجام برسد.

وی در مورد مشکلات به وجود آمده در صدور مجوز برای گاوداری 5 هزار راسی توسط بنیاد مستضعفین افزود: جهاد کشاورزی در اعطای زمین مشکل خاصی ندارد اما اینکه این مجموعه باید در وهله اول پروانه‌ای گرفته و بعد اقدام به اخذ مجوز دریافت زمین و دیگر فرایند احداث این مجموعه را بکند باید بیشتر مشکلات و موانع مورد توجه قرار گرفته و نسبت به برطرف شدن آن اقدام اساسی انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار