مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: فارس با تولید روزانه 330 تن پسماند صنعتی، فاقد سامانه دفع پسماند صنعتی است و در حال حاضر سایتی که پسماندهای صنعتی و ویژه را در این استان جمع آوری و مدیریت کند وجود ندارد.
کد خبر: ۷۲۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳ 05 August 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس: حمزه ولوی در کار گروه پسماند استان فارس در شیراز افزود:پسماندهای ویژه به معضلی در استان فارس و کشور تبدیل شده اند.
وی اظهار داشت:این پسماندها که به صورت موقت در انبارهای واحدهای صنعتی نگهداری می شوند، می تواند به شدت خطر ساز باشد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد:پسماندهای ویژه و صنعتی بسیار خطرناک هستند و با توجه به عدم وجود سایت امحا پسماندها در فارس ، مطالعاتی توسط دانشگاه شیرازصورت گرفته و سه مکان برای تاسیس سایت جمع آوری پسماند ویژه و صنعتی انتخاب شده است.
ولوی افزود:هم اکنون سه شرکت برای مدیریت سایت پسماند های صنعتی متقاضی شده اند و امیدواریم با مطالعات انجام شده و همکاری دستگاه ها بتوانیم شاهد احداث این مرکز در استان باشیم.
وی، عدم وجود اتوکلاو (دستگاه امحا یا بی خطر کردن زباله) در شماری از درمانگاه ها ،بیمارستان ها و مطب ها در شهر شیراز ، خطر جدی و تهدیدی برای سلامت شهروندان دانست و از شهرداری و دانشگاه شیراز در این مورد استمداد طلبید.
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت:29 بیمارستان فاقد دستگاه اتوکلاو و زباله سوز در این استان وجود دارد که 15 بیمارستان آن متعلق به شهر شیراز است.
وی ادامه داد: عدم وجود دستگاه اتوکلاو می تواند منجر به انتشار بیماری های عفونی شود و این امر سلامت مردم را تهدید می کند بنابراین دانشگاه علوم پزشکی شیراز باید در قالب برنامه زمانبندی شده در این مورد اقدام کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار