رئیس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد:
حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اعلام این مطلب که مقابله با هنجارشکنان فرهنگی در جزیره هرمز و دیگر مناطق استان، مطالبه ای عمومی است تأکید کرد:دستگاه قضایی با همکاری نیروی انتظامی، نیروی مقاومت بسیج و دستگاه های متولی ، هرمزگان را برای هنجارشکنان و قانون گریزان نا امن خواهد کرد.
کد خبر: ۷۱۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵ 26 February 2019

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین اکبری رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان برگزاری آئین تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری قشم با اشاره به این که رویکرد اصلی دستگاه قضایی همواره حمایت همه جانبه از فرایند تولید ، اشتغال و جلوگیری از تعطیلی یا توقف فعالیت واحدهای تولیدی می باشد، تصریح کرد: دادگستری استان هرمزگان با تشکیل کارگروه های متعدد تخصصی در سطح استان و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت‌های اقتصادی مجاز و ساماندهی شعب تخصصی امور اقتصادی، تمام قد در مقابل تعطیلی واحدهای تولیدی ایستاده است.

وی یادآور شد: دستگاه قضايي استان هرمزگان در راستاي عمل به منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي و سياست‌هاي ابلاغي رياست قوه‌قضائيه، رويكرد حمايتي را در دستور كار خود قرار داده است و تمامي مجموعه‌هاي صنعتي و توليدي از حمايت‌هاي حقوقي و قضايي بهره‌مند مي‌باشند.

رئيس‌كل دادگستري استان هرمزگان خاطرنشان كرد: توليد ملي و متكي بر ظرفيت‌هاي داخلي، موجب آرامش، رفاه پايدار و بهبود سطح زندگي مردم مي‌شود و اين رويكردي است كه همواره از سوي دستگاه قضايي استان هرمزگان پيگيري مي‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين اكبري با اعلام اين مطلب كه دستگاه قضايي استان هرمزگان در راستاي حمايت از توليد ملي به پرونده‌هاي اين حوزه به سرعت رسيدگي نموده و آراء قاطعانه‌اي صادر كرده است، تصريح كرد: دادگستري استان، حمايت از حقوق مردم را وظيفه شرعي و قانوني خود مي‌داند و به سوءاستفاده‌گران و تضييع‌كنندگان حقوق بيت‌المال اجازه عرض اندام نخواهد داد تا سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در فضایی امن و در بستر رقابتی سالم به فعالیت بپردازند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که جاذبه های بی نظیر گردشگری موهبتی الهی است که استان هرمزگان را به قطب صنعت گردشگری مبدل نموده است ، خاطر نشان کرد: ضرورت دارد طرح جامع گردشگری استان هرمزگان با توجه به مؤلفه‌های پیشگیرانه از بروز و ظهور بی اخلاقی ها، جرائم، تخلفات و آسیب‌های اجتماعی در این حوزه تدوین و اجرایی شود.

وی با اعلام این مطلب که برخی هنجارشکنان با سوءاستفاده از فعالیتهای گردشگری، اقدام به رفتارهایی غیراخلاقی و خارج از عرف اجتماعی نموده‌اند، خاطرنشان ساخت: اقدامات هنجارشکنانه ای از این دست که امنیت اخلاقی جامعه به ویژه نسل جوان را تهدید می‌نماید، با برخورد قاطع و بدون اغماض دستگاه قضایی استان هرمزگان مواجه خواهد شد.

حجت الاسلام اکبری اظهار داشت: خاک سرخ جزیره هرمز بسیار ارزشمند است، اما سرخ تر از خاک هرمز، خون شهیدان والامقام آن است که مسئولیت ما را در پاسداری از ارزش ها و آرمانهای شهدا و برخورد با مفاسد اخلاقی و هنجارشکنی‌های فرهنگی دو چندان می‌سازد.

 رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطر نشان کرد: اجازه نمی‌دهیم که برخی افراد گردشگرنما با توهین به اعتقادات و ارزشها و انجام رفتارهای نامناسب و غیر اخلاقی موجبات ناراحتی مردم جزیره شهید پرور هرمز و دیگر گردشگران را فراهم آوردند و فرصت گردشگری در این جزیره و استان را به تهدید تبدیل نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری با اعلام این مطلب که مقابله با هنجارشکنان فرهنگی در جزیره هرمز و دیگر مناطق استان، مطالبه‌ای عمومی است تأکید کرد:دستگاه قضایی با همکاری نیروی انتظامی، نیروی مقاومت بسیج و دیگر دستگاه‌های متولی، هرمزگان را برای هنجارشکنان و قانون گریزان نا امن خواهد کرد.

وی همچنین در ادامه این مراسم، ضمن آرزوی موفقیت در عمل به وظایف قانونی برای مسعود رحمانی چگنی به عنوان رئیس جدید دادگستری قشم، از مسئولین اجرایی، امنیتی و انتظامی، علماء و مردم شریف این حوزه قضایی درخواست کرد تا همچون گذشته دادگستری این شهرستان را در روند خدمت رسانی یاری نمایند.

شایان ذکر است، تأکید بر نقش مهم و مؤثر شوراهای حل اختلاف در پیشگیری از جرائم و لزوم توجه مستمر به تکریم ارباب رجوع در حوزه ها و واحدهای قضایی استان، دیگر محورهای سخنان رئیس کل دادگستری استان هرمزگان را به خود اختصاص می داد.

در خاتمه این مراسم نیز با قرائت حکم آیت‌الله آملی لاریجانی ریاست قوه قضائیه؛ مسعود رحمانی چگنی به عنوان رئیس جدید دادگستری قشم معرفی گردید و با اهدای لوح سپاس از هدایت کمالی رئیس سابق این حوزه قضایی تقدیر شد.


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار