سید محمد باقر امینی نژاد، مدیر امور زیر ساخت، عمران و خدمات شهری منطقه ویژه اقتصادی لامرد نیز در این دیدار گفت: این منطقه در طرح آمایش سرزمین، تاثیرپذیر از پارس جنوبی بوده، زیرا خط چهارم و هشتم کشوری که روزانه ٨٥ میلیون متر مکعب گاز از آنجا رد می‌شود در فاصله ٣ کیلومتری سایت لامرد است و در حال حاضر نیز یکی از راه‌های توسعه صادرات در دنیا بحث تبدیل انرژی گاز به برق است.
کد خبر: ۷۱۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 26 February 2019

وی با اشاره به مساحت این منطقه اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی لامرد ٨ هزار و ٥٠٠ هکتار مساحت دارد که حدود یک هشتمِ مساحت تهران بزرگ است.

مدیر امور زیر ساخت، عمران و خدمات شهری منطقه ویژه اقتصادی لامرد از پتانسیل‌های این مجتمع اقتصادی گفت و افزود:کارخانه صنایع آلومینیوم جنوب، کارخانه تولید ورق عریض آلومینیوم، احداث نیروگاه‌های خورشیدی، کارخانه تولید محصولات سیمان خاکستری، ایجاد ٣٠ کیلومتر جاده دسترسی و ٣٥ کیلومتر خط انتقال برق و ٢٢ کیلومتر خط انتقال آب، ساخت بزرگترین اسکله تجاری بازرگانی خاورمیانه در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و در نهایت مشوق‌های معافیت از مالیات بر ارزش افزوده و ... زمینه لازم را حتی برای جذب سرمایه گذاری‌های کوچک در این منطقه فراهم می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار