مشاور رییس سازمان میراث فرهنگی :
مشاور رییس سازمان میراث فرهنگی و دبیر احیای انجمن های میراث فرهنگی کشور گفت: حفاظت از میراث فرهنگی و آثار تاریخی کشور در همه حوزه ها اعم از مرمت، نگهداری، پژوهش و معرفی باید به مردم واگذار شود.
کد خبر: ۷۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱ 04 August 2015
به گزارش تابناک ایلام، رحمت اله رئوفی عصر دوشنبه در همایش احیای انجمن های میراث فرهنگی استان ایلام با اشاره به شناسایی یک میلیون اثر تاریخی در کشور، اظهار کرد: حفاظت، مراقبت و احیای این آثار مستلزم در اختیار داشتن بودجه کلان و نیروی انسانی بسیار زیادی است.
وی ادامه داد: در احیای انجمن های میراث فرهنگی موضوع اصلی فعال کردن مردم در زمینه همکاری در انجام وظایف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
رئوفی با بیان اینکه در زمینه معرفی و اهمیت میراث فرهنگی ضعیف عمل شده است، تاکید کرد: با توجه به ابعاد وسیع آثار تاریخی در کشور، مردم باید از اهمیت حفاظت از این آثار بعنوان سند هویت تمدنی خود آگاهی پیدا کنند.
مشاور رییس سازمان میراث فرهنگی و دبیر احیای انجمن های میراث فرهنگی کشور گفت: انجمن های میراث فرهنگی کشور تا سال 84 بیش از 16 هزار عضو در کشور داشتند اما متاسفانه فعالیت این انجمن ها بدلایلی از آن سال تاکنون متوقف شده است.
وی با بیان اینکه تعطیلی این انجمن ها یک فاجعه بود، افزود: حتی در زمان جنگ که اولویت کشور حراست از مرزهای کشور بود باز هم موضوع میراث فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.
وی یادآور شد: در دولت قبل اقداماتی صورت گرفت که حتی مرکز اسناد سازمان میراث فرهنگی که با زحمات فراوان شکل گرفته بود، تخریب شود.
رئوفی اظهار کرد: اکنون با احیای انجمن های میراث فرهنگی در سراسر کشور، کار به خود مردم واگذار خواهد شد که به طور قطع این روند در حفظ و نگهداری آثار تاریخی تاثیرگذار است.
مشاور رییس سازمان میراث فرهنگی به منظور شرکت در همایش احیای انجمن میراث فرهنگی ایلام به استان ایلام سفر کرده است. این همایش عصر امروز با حضور مسوولان، کارشناسان، سازمان های مردم نهاد حوزه میراث فرهنگی در هتل زاگرس ایلام برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار