مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اعلام خبری خوش برای بانوان فوتبالیست استان، گفت:‌ اولین زمین اختصاصی فوتبال بانوان در ورزشگاه تختی آماده می‌شود.
کد خبر: ۷۰۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵ 27 January 2019

 

افشین حیدری در مجمع انتخاب رییس هیات کبدی خوزستان که امروز (یکشنبه) در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: ورزش خوزستان به عنوان قطب کشور نیازمند زیرساخت، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری خوبی است که خدا را شکر طی دو سال گذشته در بخش زیرساختی کارهای بسیار خوبی صورت گرفته است. هفته گذشته نیز میزبان وزیر ورزش بودیم که او نیز در صحبت‌های خود اشاره داشت که خوزستان، رتبه اول کشور را در اجرای پروژه‌های عمرانی دارد. ما در تمام شهرستان‌ها و براساس طرح آمایش، کار توسعه زیرساختی را انجام می‌دهیم.

وی با بیان این‌که تا پایان سال نیز چندین پروژه به افتتاح خواهند رسید، گفت: همچنین در اهواز میزبان مسابقات گزینشی المپیک در رشته وزنه‌برداری و رقابت‌های بین‌المللی جام کارون شطرنج هستیم. جا دارد از مردم اندیمشک و همچنبن مسوولان فدراسیون کشتی، استاندار خوزستان، نماینده اندیمشک در مجلس و فرماندار و رییس اداره ورزش این شهرستان و تمام پیشکسوتان ورزش کشتی که انصافا کمک کردند تا یک مسابقه آبرومند، خوب و با نظم را در شان نظام جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم، قدردانی کنم. مسابقات به صورتی برگزار شد که تیم‌های خارجی نیز از میزبانی تمجید کردند و در مجموع کار ارزشمندی انجام شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: همچنین افتتاح سالن شهید سروندی را که کلنگ آن 23 سال پیش به زمین زده شد بود را داشتیم و این امیدواری وجود دارد که تا پایان سال مالی 97 نیز بخش بسیاری از پروژه‌های چندین ساله را به بهره‌برداری برسانیم.

وی در ادامه با تبریک به سعدی‌آل‌کثیر بابت انتخاب به عنوان رییس هیات کبدی خوزستان، گفت: او از جوانان خوب استان است که در دوران سرپرستی در این هیات نیز کارهای خوبی انجام داد. او اگر با همین سرعت پیش برود ما نیز در کنارش هستیم. اعتقاد داریم که مدیریت جوان می‌تواند باعث ایجاد تحول و نشاط باشد و درخواستم از سعدی‌آل‌کثیر این است که از ظرفیت پیشکسوتان این رشته استفاده کند. یکی از سه اولویت ما در ورزش، استفاده از ظرفیت پیشکسوتان و رعایت شان آن‌‌ها است.

حیدری بیان کرد: در رصد هیات‌های ورزشی به آن‌چه بسیار تاکید داریم، برگزاری مجامع سالانه است. همچنین در برخی شهرستان هیچ حرکتی از سوی رییس هیات نمی‌بیینم که باید فکری در این زمینه داشته باشیم. امروزه باید به دنبال کشف استعدادها باشیم و پیشنهادم به سعدی‌آل‌کثیر این است که در شهرستان‌ها روی استعدادها کار شود و این همان کاری است که هیات بسکتبال خوزستان انجام می‌دهد و اگر بخواهید از مربیان بزرگ هم استفاده کنید، ما هم در این بخش کمک می‌دهیم.

وی خطاب به رییس فدراسیون کبدی، گفت: باتوجه به ظرفیتی که در خوزستان وجود دارد، درخواست‌مان این است که بتوانیم در استان از اردوهای ملی و رویدادهای بزرگ این رشته میزبانی کنیم. کبدی در خوزستان از جایگاه، ظرفیت و قدمت دیرینه برخوردار است. به ویژه در جنوب خوزستان واقعا این رشته از علاقه‌مندان بسیاری برخوردار است. خوزستان در شاخصه‌های مختلف، ظرفیت دارد و در داوری کبدی نیز نفرات خوبی را داریم که از فدراسیون می‌خواهم از این نفرات در رویدادهای برون‌مرزی استفاده شود. همچنین از فدراسیون می‌خواهم، زمانی که اردوهای ملی برگزار می‌شود مربیان خوزستانی این فرصت را پیدا کنند تا در کنار کادرفنی باشند تا در افزایش سطح فنی آن‌ها تاثیر داشته باشد. از فدراسیون می‌خواهیم که اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان را به عنوان یک بازوی توانمند در کنار خود بداند و روی ظرفیت خوزستان کمک کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان همچنین، گفت: به زودی هیات‌های استان که به صورت سرپرستی اداره می‌شوند نیز تعیین تکلیف می‌شوند که می‌توان به هیات‌های ورزش‌های رزمی، بدنسازی و پروش‌اندام و نجات غریق اشاره کرد.

وی در پایان با اعلام خبری خوش برای بانوان فوتبالیست خوزستان، عنوان کرد: همیشه در حق بانوان استان در رشته فوتبال اجحاف شده است و آن‌ها یک مکان اختصاصی نداشته‌اند. این موضوع همیشه دغدغه تمام بانوان فوتبالیست خوزستان بود. بانوان ما برای تمرین در زمین شماره یک تختی مجبور هستند که صبح زود در زمین حاضر شوند. به هر حال ما در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، تصمیمی را گرفتیم که از هفته آینده اجرایی می‌شود و قصد داریم، اولین زمین اختصاصی فوتبال بانوان را که 24 ساعته در اختیار آن‌ها باشد را آماده کنیم. براین اساس کارهای بازسازی زمین شماره 2 ورزشگاه تختی از نظر رختکن و حفاظت آن آغاز می‌شود. این زمین پس از آماده‌سازی با حضور استاندار افتتاح می‌شود و تحویل بانوان داده خواهد شد. همچنین در شهرستان‌های دارای استعداد، زمین چمن مصنوعی برای بانوان در اعتبارات سال 98 در نظر گرفته خواهد شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار