معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: این انقلاب دارای عظمتی است که دشمنان ۴۰ سال در حال تلاش برای فروپاشی آن هستند. 
کد خبر: ۷۰۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲ 24 January 2019
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری گفت: انقلاب اسلامی نعمت بزرگی برای مردم ایران است، زیرا باعث رفع خطر دشمن و ایجاد آزادی برای مردم شده است.

به گزارش ایسنا، آیت الله حسینی بوشهری در همایش "تبیین جهاد طلایه داران فاطمی" اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: هرکس دخترم زهرا را دوست بدارد، فردا در کنار من رسول الله در بهشت خواهد بود و به دوستداران فاطمه و کسانی که در عزای این بانو اشک می‌ریزند وعده بهشت در کنار خود را داده است. 

وی با بیان اینکه انقلاب ما مربوط به حضرت فاطمه (س) و حرکت رسول الله (ص) است، تاکید کرد: انسان ذاتا الگو خواه و الگو پذیر است و همه تمایل دارند از انسان جامع و کاملی الگو بپذیرند و ما الگوی رفتاری خود را پیامبر اکرم و خاندان پاک ایشان قرار می‌دهیم. 

امام جمعه بوشهر به جایگاه رفیع و والای حضرت زهرا (س) اشاره و بیان کرد: هنگامی که از امام زمان (عج) درباره الگوی ایشان سوال پرسیده می‌شود، ایشان دختر پیامبر اکرم را به عنوان الگوی خود معرفی می‌کنند و این نشان از جایگاه والای حضرت زهرا (س) دارد. 

وی در پاسخ به سوال علت اهمیت جهاد تبین عنوان کرد: هرکس در جامعه ما برای انقلاب وظیفه‌ای داشته است به طوری که شهدا با تقدیم خون پاک خود، دانشمندان با تلاش شبانه روزی در عرصه علمی و مردم عادی نیز با شرکت در انتخابات نوع دیگری از ادای وظیفه را در بالندگی انقلاب ادا کرده اند. 

آیت الله حسینی بوشهری با طرح این مسئله که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ملت ما عموما و فرهیختگان خصوصا چه وظیفه‌ای دارند، تاکید کرد: وظیفه ما در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب همین جهاد تبیین است یعنی علی رغم تلاش دشمنان که گاهی خواب کودتا می‌بینند، گاهی جنگ‌های خیابانی راه می‌اندازند، گاهی تهاجم فرهنگی و گاهی تحریم را به مردم ایران تحمیل می‌کنند، باز هم مردم ما ایستاده اند.

وی تاکید کرد: این انقلاب دارای عظمتی است که دشمنان ۴۰ سال در حال تلاش برای فروپاشی آن هستند. 

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اگر در عصر و زمان ما سوال کنند بزرگترین نعمت الهی به مردم چه بوده باید در پاسخ گفت که انقلاب اسلامی بوده است، زیرا در تعبیرات قرآن گاهی اسلام، گاهی نبوت، گاهی اتحاد بین جامعه نعمت محسوب می‌شود که درباره انقلاب اسلامی دفع خطر دشمن و نعمت آزادی بزرگترین نعمت الهی به مردم ایران است. 

وی تاکید کرد: هرساله باید دهه فجر را گرامی بداریم همانگونه که خداوند نیز در قرآن به حضرت موسی می‌فرمایند که مردم خود را از باتلاق تاریکی و ظلمت به سمت نور هدایت کن و یادشان بیاور که دوران فرعون به آن‌ها چگونه می‌گذشت، اما خدا این‌ها را آزاد کرد. 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه امداد غیبی الهی یک نعمت است، اظهارداشت: دشمنان می‌خواستند انقلابیان را از بین ببرند و وقتی نتوانستند با محاصره اقتصادی ملت را تحت فشار قرار دادند و با تبلیغات همیشگی، ملت را گاهی دچار تردید می‌کنند که ایا این انقلاب ماندگار است؟ و خداوند در قرآن و در پاسخ به این تردید مردم می‌فرماید، همان خدایی که با امداد غیبی شما را از طوفان نجات داده، همانگونه همراهی خواهد کرد و بدانید که شما در مسیر مقدسی قدم گذاشته اید. 

وی خطاب به مردم گفت: رویارویی با طاغوت و تثبیت نهاد‌های انقلاب دو کار مهمی بوده که شما در طی این چندسال انجام داده‌اید و مرحله سوم انقلاب را باید از چهلمین سالگرد آن آغاز کنید، که آن استمرار و پایه گذاری تمدن اسلامی است. 

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه موج‌های دشمنان ماندگار نیستند، تاکید کرد: وزیر سابق خارجه امریکا می‌گوید گاهی ده‌ها برنامه‌ریزی و متخصص جمع می‌کنیم تا برنامه‌ای علیه مردم و انقلاب ایران طراحی کنیم، ولی متاسفانه با سخنرانی یک ساعته رهبر ایران، برنامه‌ریزی‌های ما نقش برآب می‌شود و در روزنامه شرق الاوسط عربستان نیز نوشته شده که نمی‌توان نسبت به انقلاب ایران بی تفاوت بود، زیرا موقعی که همایش بیداری اسلامی در ایران آغاز به کار می‌کند، ده‌ها و صد‌ها جوان عرب و مسلمان در اجلاس بیداری اسلامی در ایران شرکت می‌کنند و یک جوان بحرینی روبروی رهبر ایران می‌ایستد و به عنوان فرزند رسول الله از ایشان یاد کرده و سخن می‌گوید که این نشان از صدور انقلاب به معنای واقعی آن است. 

وی با بیان اینکه صدور انقلاب ما نظامی نبوده، تاکید کرد: آیا از این انقلاب نباید صیانت کرد تا توطئه گران جرات خدشه وارد کردن به آن را نداشته باشند؟ این واقعیت انقلاب است که باید در مرحله سوم، دستاورد‌های انقلاب را بیان کنیم. 

آیت الله حسینی بوشهری افزود: یک مقداری که ارز بالامی رود و مردم در تنگنای معیشتی قرار می‌گیرند، دشمن بزرگنمایی می‌کند و البته وظیفه مسئولان است که درباره مشکلات مردم رسیدگی کنند و شبانه روز خود را برای حل آن‌ها اختصاص دهند.

وی بیان کرد: ما انقلابمان را با ارز و تنگنای معیشتی نمی‌فروشیم، زیرا ما انقلاب را خودمان ایجاد کردیم و همانند فرزندمان باید مراقبت کنیم همانگونه که پیامبر در شعب ابی طالب دست از رسالت خود برنداشت، امروز که دشمن ما را در محاصره اقتصادی قرار داده نباید با اسلام، روحانیت و دین قهر کنیم، زیرا این رسم انقلاب داری نیست. 

امام جمعه قم تاکید کرد: شهیدان ما رسم انقلاب داری را خوب به جا آوردند؛ همان زمانی که گفتند ما نمی‌توانیم بنشینیم و دشمن مرز‌های جغرافیایی ما را اشغال کند پس امروز ما نیز در برابر فضای مجازی و تهدیدات نمی‌توانیم بی تفاوت باشیم و باید دستاورد‌های انقلاب را مطرح کنیم. 

وی با بیان اینکه انقلاب کشور ما را از تسلط امریکا خارج کرد، عنوان کرد: در حالات شاه آمده است که در اوایل انقلاب سفیر ایالات متحده امریکا به شاه دستور پایان رسیدن حکومت وی را داده و شاه را مهره سوخته خود قلمداد می‌کند و امروزه زیر این آسمان کسی جرات دارد به رهبر و مسئولان و مدیران پایین کشور ما کوچکترین سخنی با این ادبیات بگوید؟ و این عظمت برای این کشور نیست؟ پس چرا گاهی راه را گم می‌کنیم پس ما در دنیای کنونی عزت پیدا کرده ایم. 

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: شما شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را سر داده اید و امروز استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی در کشور ما وجود دارد و بگذریم از کسانی که آزادی را با آزادی غربی و ولنگاری تعبیر می‌کنند. 

وی افزود: ملت مسلمان ما آزادی ولنگاری نمی‌خواهند و دنبال اینگونه آزادی نبوده اند بلکه آزادی یعنی زیر یوق ظلم طاغوتیان نباشند، در ابراز عقیده آزاد باشیم، در مجالس و برنامه هایمان آزاد باشیم، همانگونه که دانشجویان ما در مقابل رهبری با تمام آزادی سخن دلشان را مطرح می‌کنند که نه تنها رهبر رنجیده خاطر نمی‌شوند بلکه انگشتر خود را تقدیم دانشجو می‌کنند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جهاد تبیین یعنی روحانیون، معلمان ما در سطح دانشجویان، دانش آموزان، اصناف، بیان کنند ما کجا بوده ایم و الان کجا هستیم؟

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد نور خدا را خاموش کند، عنوان کرد: نه چهل سال بلکه از روز اول با این انقلاب قرار داد بسته ایم و همه مردم ایران پای این قرارداد را امضا کرده اند که پرچم این انقلاب را به دست بقیه اله بسپارند. 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه ما سر پیمان خود ایستادیم و چهل سال تازه اول راه است، تاکید کرد: کارتر، ریگان، بوش پدر و پسر، ترامپ و اوباما و ده‌ها نفر امثال این‌ها باید بروند، ولی ما ایستاده ایم، همه این‌ها آمده بودند تا ریشه ملت ایران را بخشکانند و این در حالیست که ریشه آن‌ها خشکید، ولی ریشه مردم ما نخشکیده است. 

وی افزود: نکند روزی برسد که مردم ما در مقابل تهدیدات بگویند، به ما چه ارتباطی دارد که اگر اینگونه شود ما از انقلاب فاصله گرفته ایم. 

امام جمعه قم اظهار داشت: انحرافی اگر دیدید امر به معروف برای این مواقع است و اگر کج روی دیدید، سکوت کردن ناروا است وگرنه انقلاب آسیب می‌بیند. 

وی افزود: تهدید آنجاست که نسل جوان ما بی اعتقاد شود و روحانیون با تمام وجود باید کنار نسل جوان باشند تا نسل جوان بی تفاوت نشود، زیرا هدف دشمن این است که روی جوان و نوجوان روستایی اثر بگذارد و نسبت به انقلاب و اسلام بی تفاوت بشود. 

آیت الله حسینی بوشهری به برخی از افتخارات کشور در طی این چندساله اشاره و تصریح کرد: ما در برخی از رتبه‌های علمی رتبه ۱ منطقه را داریم و نسبت به پیشرفت علمی رتبه ۱۶ جهان را داریم، مگر دشمن باور می‌کرد با این تحریم‌ها این صنایع موشکی، نانو، سلول‌های بنیادی و هوا و فضا پیشرفت کند، انقلاب و مسیر ما جاده آسفالته نبوده و با همت این ملت موانع برداشته شده است. 

وی تاکید کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به فضل پروردگار می‌رویم تا گام‌های آینده را استوارتر برداریم و به گذشته تاالان افتخار می‌کنیم. 

امام جمعه بوشهر خطاب به همه مردم خاطرنشان کرد: روحانیون، ستایشگران، مسئولان، بانوان، معلمان و همه خدمتگزاران نظام آستین‌ها را بالا بزنیم و برای آینده روشن در میان مردم برویم و به مردم آرامش و تسلی خاطر بدهیم و برای آینده‌ای لذت بخش امید دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار