کد خبر: ۷۰۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 02 August 2015
معاون امور معادن و صنایع معدنی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از توسعه صنایع معدنی و اکتشاف معدن با اولویت کانی‌های فلزی در نقاط مختلف این استان خبر داد.

کریم توکل‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به مهم‌ترین قابلیت‌ها و مزیت‌های گیلان در بخش معادن و صنایع معدنی اظهار کرد: 11 میلیون و 790 هزار و 100 تن میزان استخراج اسمی معادن در استان است.

وی به استخراج 10 میلیون و 700 هزار تن مواد معدنی از معادن گیلان در سال 93 اشاره کرد و افزود: یک‌میلیارد و 500 میلیون تن مجموع ذخایر قطعی معادن در استان برآورد می‌شود.

توکل‌نیا با بیان اینکه 2 هزار و 100 نفر در معادن گیلان مشغول به‌کار هستند، تصریح کرد: اکتشاف معدن با اولویت کانی‌های فلزی در نقاط مختلف استان و توسعه صنایع معدنی سیمان، سنگ‌های تزئینی، کاشی و سرامیک از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان سیمان، انواع آجر، فرآوری میکا، انواع ورق و لوله، چینی مظروف، چینی بهداشتی و خاک رنگ‌گیر را از محصولات صنایع معدنی در استان برشمرد و بیان کرد: انواع تایل سیمانی، مصنوعات سنگی، کاشی و سرامیک، ورق و شمش روی، فولاد و محصولات فولادی از دیگر محصولات صنایع معدنی در گیلان است.

وی به چشم‌انداز فعالیت‌های معدنی در گیلان اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط طبیعی و زیست‌محیطی و همچنین مساحت محدود و ویژگی‌های زمین‌شناسی استان، تصور اینکه گیلان روزی تبدیل به یکی از قطب‌های معدنی در کشور شود بسیار بعید و دور از منطق است اما به طور قطع با بهبود شرایط در آینده نزدیک نسبت به وضعیت کنونی افزایش حجم فعالیت‌های معدنی و صنایع معدنی از نظر مقدار، ارزش و تنوع محصولات معدنی امری دست‌یافتنی است.

توکل‌نیا با تاکید بر پرهیز از بخشی‌نگری مدیران برخی از دستگاه‌های اجرایی گیلان، خاطرنشان کرد: نگاه منطقی به اهمیت فعالیت‌های معدنی در توسعه اقتصادی و اجتماعی استان بسیار حائز اهمیت است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان یادآور شد: با توجه به تامین زیربناهای توسعه بخش معدن در امر اکتشاف ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در مناطق معدنی و برخورد قاطع و قانونی با زیاده‌طلبی سودجویانی که بدون معیارهای منطقی و قانونی و تنها به منظور کسب منافع نامشروع شخصی برای فعالیت معادن مانع تراشی می‌کنند، مهم است.

وی خواستار ارتقای کیفی فعالیت‌های معدنی با رعایت ضوابط و معیارهای فنی و قانونی با حفظ منابع و جلوگیری از تخریب محیط زیست در گیلان شد و اظهار کرد: نقش متخصصان عضو سازمان نظام مهندسی معدن برای تحقق موضوع مذکور امری اساسی و غیر قابل انکار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار