بسته ویژه استانی تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۷۰۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲ 02 August 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان؛ از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در استان گیلان، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

فوت یک ورزشکار نوجوان در مسابقات کیک بوکسینگ گیلان

نوجوان ورزشکار ۱۲ ساله ای در پایان مسابقات کیک بوکسینگ قهرمانی گیلان کشته شد.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، پس از پایان رقابتهای کیک بوکسینگ قهرمانی گیلان که در باشگاه عقاب المپیک رشت برگزارشد دوجوان ۱۲ ساله با هم درگیر میشوند که در نتیجه این درگیری بچه گانه محمدرضا راجعی به دلیل ضربه به سر وصورت و نارسایی خون به مغز جان خود را از دست داد.

به گفته شاهدان عینی این دو نوجوان که اهل یک محله هم بودند به شوخی با هم درگیر شدند و بر اثر آن این اتفاق به وقوع پیوست و محمدرضا راجعی پس از انتقال به بیمارستان پورسینای رشت جان خود را از دست داد .

این حادثه در ساعت ۱۶ دیروزجمعه بوقوع پیوست در حالیکه مسابقات کیک بوکسینگ قهرمانی گیلان ساعت ۱۵ پایان یافته بود و برخی از این نوجوانان در انتظار بازیهای حرفه ای بودند که ساعت ۱۸ آغاز می شد.

مرحوم محمد رضا راجعی صبح دیروز در مسابقات کیک بوکسینگ نوجوانان توانسته بود مقام دوم را بدست آورد.نوجوان ضارب در بازداشت به سر می برد تا قاضی پس از بررسی شواهد و اظهارات شاهدان عینی حکم را صادر کند.

توان نظامی کشورمان پشتوانه ی اقتدار تیم مذاکره کننده ی هسته ای بود

استان‌ها > گیلان - استاندار گیلان در بازدید از توانمندی های نظامی ناوگان شمال که با حضور فرمانده ی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد گفت : توانمندی های عالی نیروهای مسلح، پشتوانه ی اقتدار تیم مذاکره کننده ی هسته ای در وین بود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر نجفی با قدردانی از تدابیر فرمانده ی کل ارتش و تلاش های خالصانه فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : ملت ایران به نیروی دریایی راهبردی ارتش افتخار می کند.
وی با بیان اینکه نیروی دریایی بواسطه ی حمایت های ارزشمند و بی نظیر رهبر معظم انقلاب از صلابت و اقتدار روز افزون و پیشرفت مداوم و مستمر برخوردار است گفت : حضور نیروی دریایی ارتش در آب های آزاد و اقیانوس ها موجب برخورداری صلح و ثبات در منطقه و امنیت راههای دریای و کشتیرانی است.
دکتر نجفی خاطر نشان کرد : حضور مقتدرانه ی نیروی دریایی در دریای صلح و دوستی نیز موجب حفظ آرامش و امنیت برای همگان است.

دکتر نجفی به پیروزی سرداران جبهه ی دیپلماسی کشور در مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت : توانمندی های عالی نیروهای مسلح پشتوانه ی اقتدار و صلابت تیم مذاکره کننده ی هسته ای بود.

فرمانده ی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این بازدید با اشاره به گردهمایی فرماندهان نیروی دریایی ارتش های کشورهای ساحلی خزر در روسیه در ماه گذشته گفت : جمهوری اسلامی ایران همواره تأکید دارد که خزر دریای صلح و دوستی است و امنیت این دریا فقط با همکاری کشورهای منطقه برقرار می شود.
امیر دریادار سیاری گفت : در این گردهمایی پیش نویس توافقنامه ای برای همکاری در زمینه های مختلف درخصوص برقراری امنیت خزر نوشته شده است تا در نشست سران کشورها بررسی گردد.

گفتنی است : در پایان این نشست فرمانده ی نیروی دریایی ارتش با اهدای لوح تقدیر و نمادی از ناوشکن دماوند از استاندار گیلان به پاس حمایت های وی از نیروی دریایی قدردانی کرد.

توهین به 12 نماینده گیلان در مجلس و استاندار توسط نوبخت در انظار عمومی

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد سخنگوی دولت با 12 نماینده و استاندار گیلان اهانت‌آمیز است.

جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وقوع برخی مسایل توسط سخنگوی گیلانی دولت در یکی از تالارهای رشت اظهار کرد: اینکه شخصیت کشوری در یک جلسه‌ای حضور یابد موجب شادی است اما اگر بخواهد دست یکی از همکاران ما را بلند کند و بگوید «این فرد از طرف من همه‌کاره استان است» این یک توهین آشکار به 12 نماینده دیگر و استاندار این استان است.

وی تعریف‌ و تمجیدهای معاون رئیس جمهور از یک نماینده در اجتماع مردم در یکی از تالارهای رشت را غیر متعارف دانست و گفت: مسایلی در این تالار مطرح و به نمایندگان دیگر گیلان اهانت شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه پسندیده نیست شخصی به عنوان معاون رئیس جمهور چنین رفتار و برخوردهایی داشته باشد، ادامه داد: اینکه معاون رئیس جمهور بیاید و بگوید همه باید در استان از این نماینده دستور بگیرند و حرف او حرف من است، عرفی و قانونی نیست.

وی ادامه داد: هر مسئول و مدیری باید پاسخگوی وزارتخانه مربوطه خود باشد ضمن اینکه نماینده باید استقلال داشته باشد و از حقوق مردم دفاع کند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه دفاع یک شخصیت بزرگ از یک نماینده عکس‌العمل مردم را در بر دارد، خاطرنشان کرد: کسانی که به دنبال استفاده از برخی شخصیت‌ها به نفع خود هستند به طور یقین با عکس‌العمل منفی مردم مواجه می‌شوند.

وی گفت: مجمع نمایندگان در دیدار با لاریجانی اعتراض خود را به این نوع سخن گفتن عنوان کردند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعلام دستورهای غیرمتعارف فساد سیاسی و اقتصادی و زد و بندهای دستگاه‌ها را افزایش می‌دهد، افزود: اینگونه رفتارها فساد اقتصادی و سیاسی در استان را افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رفت شخصیت‌های مستقل سیاسی گیلان در مقابل رفتار مذکور معاون رئیس جمهور عکس‌العمل نشان دهند و بنده در راستای امر به معروف نسبت به اینگونه رفتارها تذکر می‌دهم.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه طبق مصوبه هیئت وزیران تمام دستگاه‌های اجرایی زیر نظر استاندار هستند، اضافه کرد: استاندار به عنوان نماینده عالی دولت می‌تواند دستورات خود را به دستگاه‌ها ابلاغ کند و این فرمان قانونی است.

وی افزود: اینکه معاون رئیس جمهور در حضور استاندار گیلان بگوید تمام مدیران استان باید از یک نماینده دستور بگیرند، توهین و تضعیف استاندار است هر چند عملکرد وی مورد انتقاد است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی رفتار معاون رئیس جمهور را نوعی انتقام‌گیری در صحنه سیاسی دانست و متذکر شد: این رفتار به دلیل خطاهایی در جریان فتنه و مسایل سیاسی است.

وی ادامه داد: معاون می‌گوید هر چه فلان نماینده بگوید حرف من است، بنابراین این شائبه وجود دارد که هر توهینی از طرف این نماینده بیان می‌شود همان سخنان شخصیت مذکور است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه گیلان 13 نماینده دارد، خاطرنشان کرد: سخنان معاون به گونه‌ای مطرح شده که گویا گیلان تنها یک نماینده دارد و به بقیه نمایندگان توهین شده است.

وی یادآور شد: افرادی که بخواهند به منافع مردم آسیب برسانند با اهرم‌های قدرت از این اقدام جلوگیری می‌کنیم و اینها جزو وظایف نمایندگان است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود کسانی که در مسند قدرت هستند دست نخبگان کشور را بگیرند نه اینکه بین آنها تفرقه بیندازند.

بمناسبت روز خبرنگار؛ بیش از 360 خبرنگار گیلانی تقدیر می شوند

استان‌ها > گیلان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری مراسم بزرگ روز خبرنگار در پنج شنبه این هفته، اظهار کرد: بیش از 360 خبرنگار استان در این مراسم تقدیر خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، جلسه تصمیم گیری نهایی درخصوص برگزاری مراسم روز خبرنگار امسال، ساعتی پیش با حضور اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات گیلان در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

فیروز فاضلی در ابتدای جلسه ضمن تبریک به علی پورحسن و معصومه نیک کار از اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات استان به جهت انتصاب به سمت های مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی گیلان، این افراد را انسان هایی باذوق، اهل قلم و بسیار فهیم معرفی کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار کرد: بنده از شما فعالان مطبوعات استان که با پیشینه غنی خود، خیلی منطقی و معتدل در مورد مسائل استان برخورد کردید و در آرامش ایجاد شده نقش داشتید سپاسگزارم و با توجه به پختگی و فرهیختگی اصحاب مطبوعات گیلان انتظاری غیر از این نداشتم.

وی با تأکید بر انجام کار فرهنگی بدون هیاهو و گرد و غبار، بیان کرد: از من نیز به عنوان یک مدیر فرهنگی توقع شلوغ کاری نداشته باشید و بدانید اخلاق حرفه ای را رعایت می کنم.
فاضلی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم بزرگ روز خبرنگار، تصریح کرد: این مراسم صبح پنج شنبه 15 مرداد ماه جاری با حضور استاندار گیلان و جمعی از مدیران، خبرنگاران و اصحاب رسانه استان در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار خواهد شد.
این مسئول با یادآوری این نکته که در مراسم روز خبرنگار سال گذشته 324 نفر تجلیل شدند، ادامه داد: در مراسم روز خبرنگار امسال بیش از 360 خبرنگار و فعال مطبوعاتی استان که از سوی خود رسانه معرفی شده اند، تجلیل خواهند شد.

بمناسبت روز خبرنگار؛ بیش از 360 خبرنگار گیلانی تقدیر می شوند

دستور استاندار گیلان به مدیران برای تقدیر از خبرنگاران فعال

یوسف گلشن، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: استاندار گیلان طی نامه ای به فرمانداران سراسر استان و مدیران دستگاه های اجرای استان دستور داد تا از خبرنگاران فعال در حوزه مدیریت خود به نحو مطلوب تقدیر کنند.
وی یادآور شد: استاندار در نامه خود ضمن تأکید بر انجام این امر، از مدیران استان خواست که گزارش فعالیت های مربوطه را به استانداری ارسال کنند.

وعده های سال گذشته استاندار برای خبرنگاران تحقق یافت

حسین داداشی، مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز با اشاره به پشت سرگذاشتن سال مالی سخت برای دولت در سال 93، یادآور شد: دکتر نجفی در مراسم روز خبرنگار درخصوص پرداخت بیمه تکمیلی خبرنگاران استان وعده داده بود که تا امروز تقریبا این وعده به صورت 100 درصدی محقق شده است.

وی اضافه کرد: همچنین استاندار محترم در همایش انقلاب و رسانه که در دهه مبارک فجر سال گذشته در استانداری برگزار شده بود، وعده واریز مبلغی به حساب خبرنگاران حاضر در همایش دادند که این وعده نیز برای بیش از 300 خبرنگار استان محقق شد.

مراسم بزرگ روز خبرنگار به همت استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات گیلان برگزار می شود.

هفدهم مردادماه، سالروز شهادت «محمود صارمی» خبرنگار خدوم خبرگزاری جمهوری اسلامی، به جهت پاسداشت زحمات تلاشگران بی ادعا عرصه خبر و اطلاع رسانی به عنوان «روز خبرگار» نامگذاری شده است.

احتمال رفتن قلعه‌نویی از ملوان

سرمربی تیم فوتبال ملوان بندر‌انزلی گفت: من از همان روز اول خواسته بودم تا مشکلات مالی بازیکنان حل شود و حالا هم منتظر بازگشت آقای دنیا مالی از سفر هستم.

به گزارش فارس، امیر قلعه‌نویی در خصوص اینکه مدعی شده در صورت حل نشدن مشکل بازیکنان از ملوان می‌رود اظهار داشت: از همان روز اول گفتم که اگر پول بازیکنان پرداخت نشود من نمی‌توانم با تمرکز کار کنم.

وی افزود: بازیکن باید تمرکز داشته باشد و من هم می‌دانم که بازیکنان ملوان خیلی مظلوم هستند.من از مسئولان باشگاه خواسته‌ام مشکلات را حل کنند تا من در این تیم بمانم. برای خودم هم صحبت نمی‌کنم بلکه برای سایر بازیکنان و کادر فنی تیم حرف می‌زنم.

سرمربی ملوان تاکید کرد: من امیدوارم این تیم مشکلاتش حل شود چون واقعا راه طولانی و سختی داریم. حالا هم منتظر آقای دنیا مالی هستم تا از سفر برگردد.

وی در خصوص اینکه دنیا مالی چه زمانی از سفر بر می‌گردد گفت:ایشان به خازج از کشور رفته‌اند و من هم تا آن روز منتظر می‌مانم.

قلعه‌نویی در پایان از مسئولان هتل کادوس رشت نیز تشکر کرد و گفت: مهندس خلیل زاده و دوستانشان خیلی در این مدت به من لطف داشتند که جا دارد از طریق شما از آنها تشکر کنم.











منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار