درخشش سارا خادم الشریعه با جایزه 95هزاردلاری در سن پترزبورگ روسیه
خادم الشریعه که بارها گفته شد با هزینه شخصی به مسابقات بین المللی شطرنج اعزام می شود و فدراسیون از پرداخت هزینه سفرها شانه خالی می کند، با نایب قهرمانی در بخش سریع و برق آسا امشب به ترتیب برنده جایزه های 25 و 30 هزار دلاری شد. همچنین بابت نفر اول مجموع این رقابت ها جایزه 40 هزار دلاری هم نصیب او خواهد شد تا در مجموع 95 هزار دلار پاداش درخشش این ملی پوش ارزنده و خوشفکر ایرانی باشد.
کد خبر: ۶۹۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۴ 30 December 2018
سارا خادم الشریعه در رقابت مجموع، نفر اول مسابقات سریع و برق آسای جهان شد تا در اخرین رقابت مهم ورزشی سال 2018، افتخاری بزرگ برای ورزش ایران به ارمغان بیاورد.

به گزارش تابناک ورزشی، در بخش زنان مسابقات شطرنج برق‌آسای جهان در شهر سن پترزبورگ روسیه، سارا خادم الشریعه موفق به کسب ۱۳ امتیاز از ۱۷ امتیاز ممکن شد و رده دوم رقابت‌های برق آسای جهان را از آن خود کرد. در این مسابقات، لاگنو از روسیه با ۱۳.۵ امتیاز قهرمان شد و تینجی لی از چین با ۱۲.۵ امتیاز در رده سوم قرار گرفت. 

خادم الشریعه که بارها گفته شد با هزینه شخصی به رقابت ها اعزام می شود و فدراسیون از پرداخت هزینه سفرها شانه خالی می کند، با کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات برق آسا صاحب جایزه ۳۰هزار دلاری شد. او پیش از این نیز در مسابقات سریع، عنوان نایب قهرمانی را بدست آورده بود.

خادم الشریعه با نایب قهرمانی در بخش سریع و برق آسا به ترتیب برنده جایزه های 25 و 30 هزار دلاری شد. همچنین بابت نفر اول مجموع این رقابت ها جایزه 40 هزار دلاری هم نصیب او خواهد شد. بدین ترتیب و در مجموع، "خادم الشریعه" برنده 95 هزار دلار شد. 

چندی پیش سفرهای خادم الشریعه همراه همسرش به رقابت های مهم بین المللی سوژه ساز شده بود و رییس فدراسیون یکی از دلایل افت نتایج سارا را همین موضوع دانست! او حتی برخی اختلافات درون خانوادگی را در این افول تاثیرگذار دانسته بود اما نتیجه امشب نشان داد این ادعاها کاملا بی اساس بوده است و یکی از بزرگترین افتخارات تاریخ شطرنج ایران و یکی از بزرگترین عناوین تاریخ ورزش بانوان ایران کسب شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار