مسئول برگزاری همایش خانواده، مسجد، مدرسه:
مسئول برگزاری همایش خانواده، مسجد، مدرسه، انس کودکان و نوجوانان با مسجد را بااهمیت خواند و گفت: برای جذب دانش آموزان مهریزی به مساجد، طرح پیوند «خانواده، مسجد و مدرسه» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۹۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ 27 December 2018

محمدحسن علیان در مورد طرح پیوند خانواده، مسجد و مدرسه گفت: در ابتدا برای شروع این طرح، از دانش آموزان مدرسه شاهد دانش دعوت کردیم تا در جلسات مسجد محله شرکت کنند. دانش آموزان مدرسه شهید حاضری، مدرسه علوم و معارف اسلامی صدرا و مدرسه قرآنی آزادگان نیز از این طرح استقبال کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرایی کردن طرح «پیوند خانواده، مسجد و مدرسه» با مسئولین شهرستان ازجمله مدیریت آموزش‌وپرورش، ناحیه مقاومت بسیج، امام‌جمعه مهریز و مربیان و معلمان مدارس، هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم.

مسئول برگزاری همایش «پیوند خانواده، مسجد و مدرسه» افزود: در این طرح، تمام‌کارها و جلسات در مسجد و در قالب مسجدمحوری صورت می‌گیرد. روزهای دوشنبه، مباحث اخلاقی و توانمندسازی به دانش آموزان آموزش داده می‌شود و روزهای چهارشنبه نیز هیئت هفتگی، انس با قرآن و نهج‌البلاغه و نیز مقتل خوانی کودکان که مطالبه رهبری است در مساجد برگزار می‌شود. در پایان جلسات، نماز جماعت به‌اتفاق دانش آموزان اقامه می‌گردد.

علیان بابیان اینکه در این طرح، برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت را دنبال می‌کنیم افزود: برای جذب دانش آموزان، اجرای برنامه‌های شاد و جذاب و نیز برگزاری اردو در اولویت است و با استمرار برنامه‌ها و سلسله نشست‌های دانش آموزان حول مسائل تربیتی و انس آنان با مسجد، در نظر داریم آنان را برای مراسم معنوی اعتکاف آماده کنیم.

وی به دیگر برنامه‌های این طرح اشاره کرد و گفت: تجلیل از نخبه‌های مدارس در مسجد و نیز اهدا جوایز به دانش آموزان برتر توسط هیئت‌امنای مساجد در مدارس؛ همچنین انجام کارهای فرهنگی، هنری و نیکوکاری در مساجد از دیگر برنامه‌های در دست اجرا است.

مسئول مرکز هنرهای رقومی بسیج یزد ضمن ابراز امیدواری از روند رو به رشد این طرح و علاقه و استقبال بالای دانش آموزان تأکید کرد: امیدوار هستیم با حمایت آموزش‌وپرورش، ناحیه مقاومت بسیج و امام‌جمعه شهرستان و دیگر مسئولین امر، به‌زودی این طرح به‌کل مدارس مهریز تسری پیدا کند و ما شاهد حضور تمام دانش آموزان در مساجد باشیم.

علیان همچنین درباره برگزاری کلاس‌های تربیتی مشابه برای دختران اظهار کرد: قرار است برای دختران دانش‌آموز و حضور آنان در مساجد نیز نشست‌ها و جلساتی برگزار شود. همچنین برای آموزش مادران در خصوص سبک زندگی و طب اسلامی، تربیت دینی کودکان و اصول مدیریت سواد رسانه‌ای در خانواده به‌زودی سلسله جلساتی در روزهای سه‌شنبه برگزار گردد.

وی بابیان اینکه هدف، سربلندی و الگو قرار گرفتن شهرستان مهریز در فعالیت‌های فرهنگی است عنوان کرد: قصد ما، نهادینه کردن سنت پسندیده مسجدمحوری و انجام کارهای فرهنگی و تشکیلاتی در مساجد کل شهرستان است و محله و هیئت خاصی موردنظر نیست. هدف، پیشرفت و سربلندی مهریز و نیز حرکتی فرهنگی و مؤثر برای ظهور حضرت ولیعصر، مهدی موعود(عج) است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار