بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۶۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵ 01 August 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

اعتراض عجیب مسافران یک هواپیما

مسافران پرواز شرکت هواپیمایی تابان مسیر مشهد ـ رشت در اعتراض به تأخیر چند ساعته این پرواز حاضر به ترک هواپیما نیستند.

خبرگزاری فارس: مسافران شرکت هواپیمایی تابان ساعت 9 و 35 دقیقه صبح امروز برای حرکت از مشهد به طرف رشت در فرودگاه مشهد حاضر شدند، اما به آنها اعلام شد زمان پرواز تا ساعت 11 به تأخیر افتاده است.

مسئولان پرواز در فرودگاه مشهد دوباره ساعت‌های 12 و 13 را برای پرواز در مسیر مذکور اعلام کردند و هواپیما ساعت 13 و 30 دقیقه مشهد را به طرف رشت ترک کرد.

مسافران شرکت هواپیمایی تابان پس از فرود هواپیما در فرودگاه سردار جنگل رشت به دلیل تأخیر چند ساعته در پرواز در هواپیما حضور دارند و اکنون حاضر به ترک آن نیستند.

 مسافران پرواز مشهد ـ رشت خواستار حضور مسئولان برای پاسخگویی در تأخیر پرواز هستند و تاکنون مسئولی برای پاسخگویی به هواپیما مراجعه نکرده و آنها نیز هواپیما را ترک نکردند.

چرا ایرانیان شعار «مرگ بر آمریکا» می دهند؟/ پاسخ نهاوندیان به نیویورکر را بخوانید

سیاست > دولت - رییس دفتر رییس‌جمهور در گفت‌وگو با یک نشریه آمریکایی، گفت: شعار مرگ بر آمریکا نمادی از مخالفت مردم ایران با سیاست‌های مداخله جویانه در کشور است.

نشریه نیویورکر در گزارشی به بررسی سر دادن شعار مرگ بر آمریکا در ایران در آخرین هفته‌های مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 و دلیل ادامه آن در طول بیش از سه دهه گذشته پرداخت و در این راستا با برخی مقامات و کارشناسان ایرانی گفت‌وگوهایی را انجام داده است.

به گزارش ايسنا، جمهوري محمد نهاوندیان، رییس دفتر حسن روحانی رییس‌جمهور ایران در این‌باره به نیویورکر، گفت: اگر شما از تمام کسانی که این شعار را می‌گویند بپرسید، به گونه‌ای نمادین علیه سیاست‌های مداخله‌جویانه در ایران است که سبب برکناری محمد مصدق، نخست‌وزیر منتخب ایران شد.

به نوشته این نشریه آمریکایی، نهاوندیان که یک اقتصاددان است و سال‌های زیادی را در آمریکا سپری کرده در اینجا به ماجرای کودتای 28 مرداد (سال 1953) اشاره دارد که با حمایت سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) صورت گرفت و به برکناری دکتر محمد مصدق، نخست‌وزیر وقت ایران منجر شد.

رییس دفتر روحانی ادامه داد: از نظر آن‌ها، چیزی که با آن مخالفند این است که یک دولت به سمت هواپیمای حامل مسافران بی‌گناه شلیک کند، منظور آن‌ها مردم آمریکا نیست.

نهاوندیان تأکید کرد: آن‌ها در واقع با چنین سیاستی، با این رویکرد و با این تکبر و خودبینی مخالفند. منظور از این شعار یک ملت نیست، بلکه آن‌ها با این سیستم رفتار مخالفند.

نیویورکر در گزارش خود یادآور شد: نهاوندیان در اینجا نیز به حادثه سقوط یک هواپیمای مسافربری ایران در سال 1988 اشاره می‌کند که توسط نیروی دریایی آمریکا هدف حمله قرار گرفت و در نتیجه آن مسافران این پرواز جان خود را از دست دادند.

هم‌چنین کیهان برزگر، رییس موسسه مطالعات استراتژیک در خاورمیانه در تهران و عضو پیشین اندیشکده بلفر در سال‌های 2007 تا 2011 در پاسخ به سوال نیویورکر درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و تأثیر احتمالی آن بر روابط ایران و آمریکا، گفت: ما اکنون با نگاهی دیگر به آمریکا می‌نگریم اما نه با نگاهی موافق و دلسوزانه. ما اکنون شاهد این هستیم که آمریکا این واقعیت را که ایران کشوری است با اهداف و آرزوهای خود، کشوری مستقل در سیاست‌هایش در عرصه داخلی و خارجی پذیرفته است. ما نیاز نداریم از سوی آمریکا به رسمیت شناخته شویم. ما نیازی به این مسأله نداریم چون ایران یک واقعیت است.

سازمان مدیریت بحران کشور: شهاب سنگی در کشور سقوط نکرده/سازمان مدیریت بحران البرز:سقوط کرده

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور توضیحاتی را در خصوص شایعه سقوط شهاب سنگ در مناطق مرکزی کشورمان ارائه کرد.
 
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگارن جوان به نقل از ایسنا ، مهندس مرتضی اکبرپور درباره اینکه گفته می‌شود شهاب سنگ در بخش‌هایی از چهار استان البرز، قزوین، زنجان و همدان رویت شده و سقوط کرده است، گفت: برابر گزارش‌های رسیده سقوط شهاب سنگ در کشور صحت ندارد.

وی افزود: البته موضوع بارش شهاب سنگ وجود داشته و در پیگیری و رصدهایی که ما انجام دادیم، عبور شهاب سنگ از آسمان کشورمان به ثبت رسیده که این موضوع در بخش‌هایی از آسمان همدان و قزوین قابل رویت بوده اما موردی از سقوط گزارش نشده و این شهاب سنگ‌ها به طور افقی از آسمان عبور کرده‌اند.

اکبرپور با بیان اینکه مواردی نظیر سقوط شهاب سنگ و نظایر آن شایعه بوده و مورد تایید سازمان مدیریت بحران کشور نیست، گفت: تنها چیزی که به رویت برخی از شهروندان نیز رسیده عبور شهاب سنگ از آسمان بوده اما همانطور که گفتم شهاب سنگ‌ها به طور افقی از آسمان عبور کرده و مورد سقوطی در کار نبوده است.

این در حالی است که مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با تائید سقوط شهاب سنگ در این استان، گفت: شهاب سنگی نیمه شب پنجشنبه در منطقه ای بیابانی بین شهرستان های اشتهارد و نظرآباد در استان البرز برخورد کرده است.

اروپا رسما لغو برخی تحریم‌ها علیه ایران را تصویب کرد

اتحادیه اروپا روز جمعه رسما لغو برخی تحریم‌های اعمال شده علیه تهران را به تصویب رساند.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شورای اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: اتحادیه اروپا روز جمعه رسما لغو برخی تحریم‌های اعمال شده علیه تهران را تصویب کرد. این اقدام اتحادیه اروپا در راستای توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران صورت گرفته است.

ایران و گروه پنج به اضافه یک چهاردهم ژوئیه توافق کردند در قبال اطمینان از ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران برخی تحریم‌ها علیه این کشور نیز لغو شود. ایران بر اساس این توافق تعهد داد هرگز برای دستیابی به سلاح های هسته ای تلاش نکند.

در این بیانیه آمده است: «شورای اروپا اولین اقدامات حقوقی در راستای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک را اتخاذ کرده است توافقی که چهاردهم ژوئیه 2015 در وین به دست آمد.»

شورای اروپا خاطرنشان کرده است قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در راستای لغو برخی تحریم‌ها، انتقال برخی تجهیزات مربوط به برنامه هسته‌ای، اعمال برخی تغییرات در سایت فردو و مدرن سازی رئاکتور اراک را شامل می‌شود.

بعلاوه این اقدامات انتقال و فعالیت‌های ضروری برای اجرای برخی تعهدات ضروری مندرج در برنامه جامع اقدام مشترک را شامل می‌شود.

صادق خرازی: احمدی‌نژاد تمام شد/ مردم فکاهی غنی‌سازی اورانیوم دختر چهارده ساله در آشپزخانه را نپذیرفت

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایسنا نوشت:

رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان این که احمدی‌نژاد تمام شد، احمدی‌نژادیسم را خطری برای کشور خواند.

صادق خرازی در مراسم افتتاح دفتر حزب ندای ایرانیان در شهرستان جیرفت به تشریح شرایط امروز کشور و موقعیت ایران در منطقه پرداخت و گفت: بارها هم در دو ماه گذشته در محافل مختلف در جمع فعالان سیاسی به صراحت و با صدای بلند گفته‌ام احمدی‌نژاد تمام شد، ولی احمدی‌نژادیسم خطری برای کشور است. خداوند سایه رهبری را بر کشور مستدام نگه دارد که اگر رهبری نبودند معلوم نبود جریان احمدی‌نژادیسم چه بلایی بر سر این کشور می‌آوردند.

وی گفت: ما سر تضاد و تنفر با کسی نداریم اما علت مخالفت ما با رویکرد احمدی‌نژادیسم ریشه در فلسفه فکری ما دارد. احمدی‌نژادیسم یک ملت را در طول یک دوره چند ساله تحقیر کرد. کسی که با بی‌تدبیری خود یک کشور را تا دروازه جنگ و خشونت پیش برد. اکنون زمان روشنگری و سخن آگاهانه است.

رییس شورای مرکزی ندای ایرانیان افزود: اگر آگاهانه سخن بگوییم مردم خودشان سره را از ناسره تشخیص می‌دهند. معلوم است که مردم ایران نمی‌توانند طنز و فکاهی غنی‌سازی اورانیوم دختر چهادره ساله در آشپزخانه را بپذیرند. معلوم است شعارهای تند و بی‌معنایی که سال‌ها رییس دولت پیشین داد را مردم نمی‌پذیرند. اگر بخواهیم وقایع 8 ساله گذشته را مرور کنیم غصه پر قصه 7 گنبد افلاک است. اکنون لازم است با هوشمندی و وحدت مانع از بازگشت این تفکر شویم.

اهم اظهارات وي از اين قرار است:

*وقتی که ما صحبت از قدرت بازدارندگی ایران می‌کنیم یعنی 6 قدرت جهانی در کنار قدرتی بزرگ به نام جمهوری اسلامی ایران برای اولین‌بار تحول بزرگی در ادبیات دیپلماسی به وجود می‌آورند. امروز ایران پارادیم جدیدی را در جامعه بین‌الملل تعریف کرده است و پارادیم گفت‌وگوهای دیپلماتیک را متحول کرده است.

* اصلاحات معنایش این است که بتوانید کشور را از دایره جنگ و تحریم رهایی ببخشد. اصلاحات واقعی کشور را از بحران به سوی امنیت و آرامش سوق می‌دهد. این پیامی است که در طول سال‌های گذشته اصلاحات و اصلاح‌طلبان به جامعه ایران داده‌اند.

* ما اصلاح طلبیم و با صدای بلند اعلام می‌کنیم که اصلاح طلبیم و امروز اصلاح طلبی را در عقلانیت و وحدت و تحمل یکدیگر تعریف می‌کنیم. آینده از آن کسانی است که شفاف با مردم سخن می‌گویند و دغدغه رستگاری ملت را دارند. معتقدیم اصلاحات ماندگاراست. هیچ کس نمی‌تواند از اصلاحات عبورکند چرا که اصلاحات بر قلب همه آحاد مردم ایران حاکمیت دارد

* تمام کسانی که مدعی اصلاح‌طلبی هستند باید نخستین گام‌شان و نخستین حرکت عملی‌شان باید در جهت رفع فقر و برقراری عدالت اجتماعی در این منطقه باشد.

* من و برادرم ظریف بیش از سی سال از زندگی خود را در دیپلماسی گذرانده‌ایم و در میان ملت‌ها مردمی را به غیرت و شرافت و بزرگی ایرانی نمی‌توانید پیدا کنید.

*باید با وحدت خود به مجلسی رای دهیم که با تفکر خود به دنبال حل مشکلات مردم باشد. این تفکر برای جیب‌های خودش نباید فکر کند. اکنون لازم است هوشمندانه در عرصه سیاسی حضور داشته باشیم.

گل‌محمدی: نتایج بیرون زمین رقم می‌خورد

سرمربی تیم ذوب‌آهن معتقد است نتایج خیلی از بازی های لیگ بیرون از زمین رقم می‌ خورد.

به گزارش "ورزش سه"، یحیی گل‌محمدی در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان بازی با ملوان گفت: به ملوانی ها تبریک می‌ گویم که تا آخرین لحظه جنگیدن و توانستند 3 امتیاز این بازی را به دست بیاورند. اما امروز واقعیتی را فهمیدم که بسیار تلخ بود.

وی ادامه داد: متاسفانه خیلی از نتایج بازی ها بیرون از زمین رقم می‌ خورد و کیفیت بازی تاثیری در نتیجه نهایی ندارد. ما دیدیم که چمن ورزشگاه بسیار بلند است و باید کوتاه شود. در جلسه هماهنگی نیز گفتیم که عنوان کردند درست است و باید این اتفاق بیافتد اما امروز که به زمین آمدیم دیدیم چمن کوتاه نشده. به هیات فوتبال و مسوولین برگزاری گفتیم که آنها نیز اعتنایی نکردند و در نهایت دیدیم که همین چمن بلند چقدر روی کیفیت بازی تیم ها تاثیر منفی گذاشته بود.

گل‌محمدی در ادامه گفت: داوری را برای این بازی گذاشتند که در بازی مقابل استقلال در ورزشگاه آزادی نیز علیه تیم ما یک پنالتی گرفت و به گواه کارشناسان خنده دار بود. همین داور را می‌ آوردند در این بازی و در شرایطی که بازیکن حریف هنوز نیفتاده، سوت پنالتی را می‌ زند. به هر حال من به بچه هایم تبریک می‌ گویم که دویدن و تا آخرین لحظه زحمت کشیدند.

تکذیب سخنان منتسب به محسن رضایی

دفتر دبیر مجمع تشخیص خبر برخی از خبرگزاری ها را درباره سخنان محسن رضایی در یادواره شهدای طالقان تکذیب کرد.

تابناک: پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی نوشت: برخي از خبرگزاري ها به نقل از دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در يادواره شهداي طالقان نقل كردند كه ايشان گفته است كه تيم مذاكره كننده از خطوط قرمز نظام در مذاكرات دفاع كرده است بدين وسيله به اطلاع مي رسانيم كه :" دبير مجمع صحبتي از خطوط قرمز در جمع بندي وين و قطعنامه شوراي امنيت نكرده است ايشان در يادواره شهداي طالقان و در هيچ جاي ديگري در اين رابطه نظري نداده اند البته نظر دبير مجمع تشخيص اين است كه بايد مسولان مربوطه اين موضوع را بررسي كنند كه باوجود تلاش هاي صادقانه وشجاعانه تيم مذاكره كننده چه مقدار از خطوط قرمز رعايت شده است وكدام خطوط قرمز رعايت نشده است"


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار