رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه و عضو هیات رییسه اتاق ایران به عنوان رئیس کمیته مشترک اقتصادی ایران و سوریه انتخاب شد.
کد خبر: ۶۸۹۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 11 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی کرمانشاه، کاشفی در رابطه با اهداف این کمیته گفت: قطعا سطح روابط سیاسی جمهوری اسلامی ایران و سوریه با روابط اقتصادی هماهنگ نیست و بخش خصوصی دو کشور باید فعالیت خود را برای ارتقاء سطح روابط اقتصادی تقویت کنند.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که برای تقویت روابط اقتصادی دو کشور تدوین شده و اولویت بندی که در این برنامه‌ها صورت گرفته، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک با سفر مقامات بلند پایه ایرانی به سوریه، زیرساخت‌های مورد نیاز جهت تقویت روابط اقتصادی از قبیل ایجاد مسیر ترانزیت کالا از ایران به سوریه، ارتباط بانکی و صرافی و تسهیل تردد فعالین اقتصادی دو کشور مورد بحث و اقدام قرار گیرد.

کمیته مشترک ایران و سوریه که 16 عضو از تشکل‌های ملی در آن عضویت دارند در زمینه های صادرات خدمات فنی و مهندسی، صنایع غذایی، صنایع دارویی، مواد معدنی، برق، لوازم خانگی و ... فعالیت خواهد کرد.

این کمیته برای اولین بار و بدنبال سفر هیات اقتصادی بلند پایه سوریه به تهران و تقاضای افزایش روابط اقتصادی با ایران ایجاد شده است.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار