به منظور بررسی اثرات زیست محیطی احداث اسکله نخل ناخدا بر اکوسیستم ساحلی بندرعباس اولین دوره اندازه گیری پارامترهای آب و رسوب از شنبه  ۱۰ آذر ماه در این ساحل انجام می شود.
کد خبر: ۶۸۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 01 December 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، به منظور بررسی اثرات زیست محیطی احداث اسکله نخل ناخدا بر اکوسیستم ساحلی بندرعباس اولین دوره اندازه گیری پارامترهای آب و رسوب از شنبه  ۱۰ آذر ماه در این ساحل انجام می شود که در همین رابطه صمد حمزه‌ئی رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس اظهار داشت: به دلیل اهمیت موضوع دکتر همتی استاندار و  مهندس رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری  هرمزگان پیشنهاد اندازه‌گیری پارامترهای دریایی را به منظور پایش علمی اثرات احداث دستک نخل ناخدا بر اکوسیستم ساحلی شهر بندرعباس را در جلسه کمیته ساماندهی سواحل استان مطرح نمودند.

اندازه گیریها در 4 مقطع زمانی و شامل اندازه‌گیری پارامترهای رسوب (دانه بندی، سن‌سنجی و آلودگی رسوبات)، فیزیک و هیدرودینامیک (جریان سنجی آب دریا)، شیمی آب (اکسیژن محلول،  pH، کلروفیل a، کدورت آب، BOD، COD، میزان نوترینتها)،  بیولوژی آب (جنس و گونه های موجودات میکروسکوپی و ماکروسکوپی) می‌باشد.

در این دوره از اندازه‌گیری‌ها محققین و کارشناسانی از دانشگاه هرمزگان، اداره کل محیط‌زیست، اداره کل بنادر و دریانوردی استان و پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان حضور دارند و در این پروژه همکاری می‌نمایند.
مقرر گردیده از نتایج این تحقیق در خصوص نحوه استفاده و بهره‌برداری از اسکله نخل ناخدا توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان در کمیته ساماندهی سواحل استان به ریاست استاندار تصمیم گیری شود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار