مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری یزد:
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد اظهار كرد: در حوزه زنان و خانواده باید کارهای ماندگار از قبیل ساخت بازراچه‌های خوداشتغالی و سرای محلات صورت گیرد.
کد خبر: ۶۸۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳ 29 July 2015
به گزارش تابناک یزد " فخر السادات خامسی  هامانه" در نشستی که با مشاوران فرمانداران در امور بانوان و خانواده در مجتمع خدماتی و رفاهی  ارم شهرستان تفت برگزار شد، گفت: ما در حوزه زنان و خانواده باید از درگير شدن در كارهاي اجرايي پرهيز كنيم و بحث نظارت و حاکمیتی در این حوزه صورت گیرد.

وي در ادامه یکی از اهداف نشست‌های شهرستانی را آشنایی فرمانداران و روساي دستگاهای اجرایي با نمایندگان بانوان عنوان و اظهار کرد: مشاوران فرماندار باید جلساتی را با فرمانداران داشته باشند که نقش اساسی و حیاتی خود را برای فرمانداران ثابت كند و در این جلسات باید گزارشی از فرصت‌ها و تهدیدها که در حوزه زنان وجود دارد را ارائه دهند تا فرمانداران با نقش اساسی و حیاتی مشاوران آشنا شوند.

خامسي افزود: ما باید در حوزه زنان و خانواده نقش نظارتی و حمایتی خود را قوی كنيم و در این حوزه باید از  راه مطالبه‌گری وارد شویم تا حضور ما در ادارات و جامعه بی‌تاثیر جلوه نکند.

وي با بیان این که حوزه زنان و خانواده باید بر مبنای سه رویکرد و شش محور که از سوی حوزه بانوان و خانواده در وزارت کشور مطرح شده است فعالیت كنند، گفت: یکی از این سه رویکرد، تقویت کار گروه زنان و خانواده است که در شهرستان‌ها باید چهار کارگروه به ریاست فرماندار تشكيل شود و نیز باید گروه‌های کاری از قبیل پژوهش، آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی زنان، سلامت و ورزش و مشاوره خانواده شكل گيرد.

وی در ادامه رویکرد دوم را تقویت سمن‌ها و کانون‌ها عنوان و اظهار كرد: در این زمینه باید پیگیری شود تا اگر کانوني مورد نیاز است، تاسیس و کانون‌های موجود نیز ساماندهی و تقویت شود.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد افزود: رویکرد سومی که در حوزه زنان و خانواده باید مورد توجه قرار گیرد، فعال کردن فرمانداری‌ها در شهرستان های می باشد و این بدان معنی است که هر آن چیز که در استان صورت می گیرد در فرمانداری ها هم نیز انجام شود.

خامسي در پایان سخنان خود نيز شش محور اساسی که  باید در حوزه زنان و خانواده مورد توجه قرار گیرد را شامل تحکیم خانواده،  توجه به زنان و دختران روستایی و عشایری، توانمندسازی و مهارت آفرینی زنان و دختران،  اوقات فراغت و ورزش بانوان و دختران، آسیب های اجتماعی و  آموزش و ارتقای مهارت های حرفه ای برای مدیران، کارشناسان و مشاوران حوزه زنان در استان، بيان كرد.معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد با اشاره به رشد چند برابري گردشگران خارجي به وي‍ژه اروپايي استان يزد، از خروج اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان بعد از ونیز از  از منطقه قرمز گردشگري خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار